خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شازند خطاب به وزیر نفت:

پیش از آن‌که قراردادموقتی‌های نفت در آتش بسوزند، فکری به حال آنها کنید

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۷۴۰

نماینده مردم شازند در مجلس، از وزیر نفت خواست به وضعیت شغلی و معیشتی قرارداد موقتی‌های صنعت نفت رسیدگی شود.

به گزارش ایلنا، علی ابراهیمی (نماینده مردم شازند) در تذکر کتبی خطاب به وزیر نفت، خواستار رسیدگی به وضعیت قرارداد موقتی‌های نفت شده‌ است.

متن نامه به شرح زیر است:

 از آنجایی که تعداد 34 هزار نفر از نیروهای قراردادی وزارت نفت موسوم به قرارداد مدت موقت در آن وزارت مدت شش سال است که تبدیل وضعیت یافته‌اند و از ابتدای تبدیل وضعیت این عزیزان از طرف مدیران و مسوولان وزارت نفت بارها قول بهبود وضعیت معیشتی به این دسته از کارکنان که غالبا با تحصیلات دانشگاهی و در مناطق حساس و عملیاتی با شرایط سخت آب و هوایی و شرایط ویژه شغلی مشغول به کار می‌باشند، داده شده؛ ولی متاسفانه هیچ‌گاه جامه عمل به آن پوشیده نشده است. ضمنا در حادثه اخیر حوزه نفت و حوادث مشابه که منجر به جان باختن تعدادی از این عزیزان گردیده، علاوه بر عوامل مادی حادثه نظیر عدم رعایت مسائل ایمنی و یا فرسودگی تجهیزات فنی، نباید از عامل مهم معنوی حادثه که درگیری ذهنی کارکنان غیررسمی که در وضعیت بد معیشتی و عدم پرداخت‌های قانونی و میزان دستمزد که منجر به این حوادث می‌گردد، چشم‌پوشی نمود.

لازم به ذکر است جنابعالی در روز رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی به صراحت از وضعیت بد معیشتی کارکنان قرارداد مدت موقت سخن گفتید و در برنامه‌های خود از رفع این معضل یاد نمودید. تحقق همان وعده‌ها و قول و قرارها گامی مثبت در جهت تحقق حقوق مسلم نیروهای مذکور است و موجب رفع معضل امنیت شغلی و دغدغه‌های معیشتی این عزیزان خواهد شد.

اخیرا مشاهده شده است که پس از جان باختن تعدادی از این کارکنان، جنابعالی دستور رسیدگی به خانواده‌های این عزیزان و حتی رسمی کردن تعدادی از آنها و یا اعضای خانواده آنها پس از جان باختن را صادر کرده‌اید که اقدام قابل تقدیر است؛ اما بهتر آن است که پیش از آنکه این عزیزان در آتش بسوزند فکری اساسی و عاجل برای برون‌رفت آتش فقر از خانواده‌های این کارکنان خدوم و زحمتکش شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز