خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون کارگری مجلس:

تصمیم کمیسیون تلفیق قابل قبول نیست/تامین اجتماعی خط قرمز کارگران است

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۹۷۰

سهیلا جلودارزاده با انتقاد از تصمیماتی که در جلسه هفته گذشته کمیسیون تلفیق برای سازمان تامین اجتماعی گرفته‌شده، گفت: پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و حفظ استقلال مالی، اداری این سازمان، خط قرمز جامعه کارگری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سهیلا جلودارزاده (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی) در رابطه با تصمیماتی که کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در جلسه هفته گذشته برای سازمان تامین اجتماعی گرفته‌است؛ گفت: این مصوبه قابل قبول نیست‌ و باید در صحن مجلس تغییر کند.

عضو فراکسیون کارگری مجلس گفت: پرداخت بدهی ۱۴۵ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی، تکلیفی است که در قانون برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده و جامعه کارگری توقع عملیاتی شدن آن‌ را دارد.

وی افزود: برای کارگران سکوت اعضای کمیسیون تلفیق مجلس در مورد پرداخت طلب سازمان تامین اجتماعی، قابل درک نیست. اگر دولت طبق قانون به تکلیف خود عمل کرده بود؛ سازمان برای امسال ۱۰ درصد طلب خود را گرفته بود. متاسفانه در آستانه شروع سال دومِ برنامه توسعه، دولت حتی یک ریال از این بدهی را پرداخت نکرده است.

این نماینده مجلس همچنین از مصوبه دیگری که در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای انتقال منابع صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی به خزانه دولت گرفته شده‌است؛ انتقاد کرد و گفت: طبق قانون، سازمان تامین اجتماعی از استقلال مالی و اداری برخوردار است؛ اما وزارت بهداشت بدون توجه به این قانون تاکنون چندین بار تلاش کرده‌است به منابع درمانی سازمان دست‌اندازی کند.

جلودارزاده افزود: وزارت بهداشت باید به دنبال راه دیگری را برای تامین منابع مالی طرح تحول سلامت باشد.  نمایندگان مجلس خوشحال خواهند شد به وزارت بهداشت کمک کنند، اما نمی‌توانند برخلاف قانون، به زیان سازمان تامین اجتماعی عمل کنند.

وی افزود: آرامش امروز جامعه، ناشی از این است که صندق‌هایی مانند سازمان تامین اجتماعی توانسته‌اند به رسالت قانونی خود عمل کنند. اگر با وضع قوانین ناکارآمد، فعالیت سازمان تامین اجتماعی مختل شود؛ خانواده‌های کارگران نسبت به عملکرد نمایندگان مجلس بی‌اعتماد خواهند شد. این مسائل خط قرمز جامعه کارگری است و برای همین فراکسیون کارگری تلاش خواهد کرد مانع از تصویب آن در صحن علنی مجلس بشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز