خبرگزاری کار ایران

انتقاد رهبر حزب کارگر بریتانیا از خصوصی‌سازی «کاریلیون»/دستمزد کارگران و کارمندان پرداخت نشده است

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۹۳۴

کمپانی سازه و عمران «کاریلیون» که در بریتانیا قرار دارد، چندین ماه از دستمزدهای کارگران و کارمندان خود را پرداخت نکرده است. کاریلیون اعلام ورشکستگی کرده و سرنوشت کارگران آن در هاله‌ای از ابهام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه گاردین، کمپانی سازه و عمران «کاریلیون» که در بریتانیا قرار دارد، چندین ماه از دستمزدهای کارگران و کارمندان خود را پرداخت نکرده است.

کاریلیون بزرگ‌ترین شرکت سازه و عمران است که به دنبال اجرای سیاست‌های مشت آهنین «مارگارت تاچر» نخست وزیر این کشور خصوصی شد و پس از آن، پروژه‌های بسیاری را برای دولت این کشور اجرا و به سرانجام رسانده بود. با این حال به اعتقاد «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر بریتانیا، خصوصی‌سازی حال و روز مناسبی برای این کمپانی باقی نگذاشته است.

کوربین به روزنامه گاردین گفته است؛ کاریلیون تنها یک نمونه از فجایع خصوصی‌سازی است.

وی تاکید دارد این همه اصرار برای اتکا به بخش خصوصی و تلاش برای برون‌سپاری شرکت‌ها، نتیجه‌ای جز این هم ندارد.

کاریلیون وعده داده که دستمزدهای کارگران و کارمندان خود را هرچه سریع‌تر پرداخت کند و به انتقاد‌ها درباره عملکرد خود پاسخ دهد.

گاردین در گزارش خود خواستار پاسخگویی دولت هم شده است چراکه در سالهای گذشته، دولت اصلی‌ترین حامی این غول سازه‌های عمرانی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز