خبرگزاری کار ایران

شهردار مریوان در گفت‌وگو با ایلنا:

حقوق معوقِ کارکنان و کارگران شهرداری مریوان پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۱۳۲

شهردار مریوان با بیان اینکه بدهی‌های شهرداری مربوط به دوره مدیریت قبلی است، از تلاش برای پرداخت معوقات پرسنل این نهاد خبر داد.

جمال شریفی (شهردار مریوان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با چندماه مطالبات مزدی کارگران شهرداری مریوان گفت: شهرداری مریوان مبلغ ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از حقوق معوقه شش ماه نخست سال جاری را به کارکنان و کارگران خود پرداخت نکرده است و این مبلغ مربوط به دوره مدیریت شهردار قبلی و شورای دوره چهارم شهر مریوان است.

شریفی افزود: هم‌اکنون دو ماه از فعالیت کاری من به عنوان شهردار جدید مریوان سپری می‌شود و چهارمین ماه از فعالیت‌های کاری شوراهای شهر است و از‌‌ همان ابتدا، بررسی‌های لازم برای شناخت میزان فعالیت‌های شهرداری و همچنین بدهی‌ها و بستانکاری‌های این ارگان مردم نهاد شروع شده است.

شهردار جدید مریوان ادامه داد: تاکنون دو ماه از معوقات کارگران پرداخت شده و امید است که بتوانیم در راستای ارج نهادن به فعالیت‌های این پرسنل، تمام دستمزدهای معوقه که از گذشته به‌جای مانده است را پرداخت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: میزان فعلی بدهی‌های شهرداری پس از بررسی‌های کار‌شناسانه که همچنان این بررسی‌ها به دلایلی ادامه دارد، ۳۲ میلیارد تومان است. اما هنوز قطعی نشده و امکان دارد پس از بررسی نهایی میزان این مبلغ نیز افزایش یابد.

وی تصریح کرد: از میزان این ۳۲ میلیارد تومانی که تاکنون به عنوان بدهی‌های شهرداری مریوان به صورت دقیق شناسایی شده است، مبلغ ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن مربوط به بدهی‌های معوقه دوره گذشته به کارکنان و کارگران این ارگان است که پرداخت نشده است.

جمال شریفی افزود: متاسفانه فعالیت‌های کاری شهرداری در ایام گذشته به صورت منظم نبوده و دسترسی به آمار و ارقام که بتوانیم به صراحت آن را اعلام کنیم، به سختی صورت می‌گیرد. این امر نیز باعث شده که نتوانیم میزان بدهی‌های این ارگان را به خوبی تشریح نمائیم.

شریفی افزود: متاسفانه قسمت اعظمی از این مبلغ، حقوق و مزایای ماهیانه پرسنل این شهرداری است که در گذشته پرداخت نشده است. حقوق و مزایای برج اسفند سال گذشته نیز در این یکی دو ماهه اخیر پرداخت شد و هنوز عیدی سال پیش به کارکنان و کارگران پرداخت نشده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: پرداخت بدهی‌های معوق کارکنان و کارگران شهرداری، در اولویت است و قبل از هرچیز در دستور کار قرار خواهد گرفت. در این راستا بعد از این هیچ پروژه‌ای بدون الزام کاری شروع به فعالیت نخواهد کرد.

شهردار جدید مریوان در پایان عنوان کرد: از این پس شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق در خصوص عملکرد شهرداری به صورت مداوم و دوره‌ای انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز