خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی:

تخصصی شدن انجمن‌های صنفیِ ساختمان دردی را دوا نمی‌کند/ اول به فکر بیکاری ساختمانی‌ها باشند

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۲۹۹

«محمد باقری» می گوید که اصرار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس بر تخصصی شدن رشته‌های ساحتمانی، تنها هزینه‌های انجمن‌های صنفی را افزایش می‌دهد و اینگونه برای کارگران ساختمانی شغل ایجاد نمی‌شود.

«محمد باقری» عضو هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در گفت‌و‌گو با ایلنا با اشاره به تلاش‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس برای تخصصی کردن انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی این استان، گفت: تخصصی شدن رشته‌ها نه تنها کمکی به تخصصی‌تر شدن آموزش‌‌ها نمی‌کند؛ بلکه هزینه‌های مترتب بر انجمن‌ها را برای ارائه آموزش تخصصی به کارگران اضافه می‌کند.

وی با بیان اینکه انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی سازمان‌های مردم نهاد هستند و پولی از بابت خدماتی که ارائه می‌کنند، از اعضای خود نمی‌گیرند، گفت: ادامه ارائه خدمات رایگان به کارگران ساختمانی که وضعیت معیشتی مناسبی هم ندارند، مستلزم وارد نشدن هزینه‌های جدید است؛ با این حال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس بدون توجه به این امر، اصرار بر تخصصی شدن رشته‌ها دارد و هزینه‌های آن را هم بر گردن انجمن‌های صنفی انداخته است.

عضو هیات مدیره کانون سراسری کارگران ساختمانی با بیان اینکه مخالف ارائه آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای به کارگران ساختمانی نیستیم، گفت: حرف انجمن‌های صنفی این است که این آموزش‌ها باید توسط سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای ارائه شود، چرا که حداقل از لحاظ مالی مشکلی برای ارائه رایگان این آموزش‌ها ندارد. اگر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس واقعا دغدغه آموزش به کارگران را دارد می‌تواند، از سازمان فنی و حرفه‌ای بخواهد که مسئولیت آن را بپذیرد.

باقری در ادامه با بیان اینکه کارگران ساختمانی هم اکنون به صورت گسترده بیکار هستند، گفت: کارگران ساختمانی در درجه اول به کار نیاز دارند و صرف ارائه آموزش‌های تخصصی نمی‌توانند برای خود کاری پیدا کنند، لذا در درجه اول از دولت می‌خواهیم که به جای تمرکز صرف بر آموزش، بودجه عمرانی کشور را به گونه‌ای تنظیم کند که صنایع عمرانی کشور رونق بگیرند تا از قِبَل آن کارگران ساختمانی کار پیدا کنند.

عضو هیات مدیره کانون کشوری کارگران ساختمانی، افزود: از این رو ابتدا باید معیشت و رفاه کارگران ساختمانی را تضمین کنیم و بعد به فکر تنوع آموزش‌ها به آنها باشیم. این در شرایطی است که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس تمام تمرکزش را نه بر ایجاد شغل بلکه بر آموزش کارگران آن هم از جیب انجمن‌های صنفی گذاشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز