خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

برگزاری جلسه نمایندگان مجلس برای رسیدگی به مطالبات بازنشستگان فولاد

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۱۳۸

به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای که روز گذشته در رابطه با مشکلات بازنشستگان صندوق فولاد برگزار شده‌است، در رابطه با پرداخت حقوق ۳ ماه پایانی سال و عیدی بازنشستگان صنعت فولاد تصمیماتی اتخاذ شده است.

به گزارش ایلنا، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: روز گذشته، کمیسیون اقتصادی با حضور تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه، معاونان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان صندوق فولاد و جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد جلسه‌ای را برای رسیدگی به مطالبات بازنشستگان تشکیل دادند.

 محمد رضا‌پور ابراهیمی ادامه داد: صندوق بازنشستگی فولاد در سال‌های گذشته برای پرداخت حقوق و بیمه با مشکلاتی روبرو شده البته در برخی از سال‌ها تصمیماتی اتخاذ شد تا ادای تعهدات به صورت به روز انجام شود ولی در سال جاری با تأخیرهایی در پرداخت‌ها حقوق و بیمه بازنشستگان روبرو شدند که این موضوع شرایط معیشتی آنان را سخت کرده است.

به گفته وی در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلستصمیماتی برای مطالبات بازنشستگان بصورت کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت اتخاذ شد که یکی از این تصمیمات پرداخت به موقع مستمری سهماه پایانی سال جاری و همچنین عیدی بازنشستگان صنعت فولاد است.

نماینده کرمان مجلس در تشریح جزئیات این خبر اظهاراداشت: با جمع‌بندی‌هایی که انجام شد بخشی از منابع مالی پرداخت مطالبات بازنشستگان فولاد باید از محل منابع خزانه دولت تأمین شود، همچنین در بودجه سال۹۷ دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به مطالبات بازنشستگان اختصاص داده شده است.

به گفته وی همچنین مقرر شده برای کسری‌های مربوط به تأمین منابع پرداخت مطالبات بازنشستگان تا سقف ۳ هزار میلیارد تومان دیگرختصاص داده شود که در این صورت در سال ۹۷ تمامی تعهدات مربوط به پرداخت مستمری وبیمه بازنشستگان تامین مالی می‌شود.

پورابراهیمی افزود: در خصوص حقوق و بیمه سنوات آینده بازنشستگان صنعت فولاد با توجه به حکم برنامه ششم توسعه کشور و بر اساس گزارش سازمان حسابرسی حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان منابع صندوق فولاد که جزء بدهی‌های دولت به صندوق است، تصمیم گیری شد دولت سالانه یک سوم از این منابع را به صندوق پرداخت کند. که در این صورت بخشی از منابع مطالبات حقوقی وبیمه‌ای بازنشستگان صنعت فولاد تامین می‌شود.

وی در ادامه درباره روش‌های تامین اعتبار مستمری بازنشستگان صنعت فولاد گفت: مقرر شد همچنین به روش گواهی- سپرده از دولت بتوان در لایحه بودجه سال ۹۷ مبنایی قرار داد که حداقل معادل یک سوم از این تعهدات در صورت عدم پرداخت نقدی از طریق روش گواهی سپرده عملیاتی شود؛ همچنین در کنار این اقدامات بخش عظیمی از دارایی‌های صندوق که شامل بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع است از طریق تشکیل هلدینگ سرمایه‌گذاری و عرضه آن در بازار سرمایه به منابع تبدیل شود تا در بلندمدت تعهدات اجرایی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: با تصمیمات که در جلسه روز گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس گرفته شده، دولت مکلف شده اقدامات خود را بر اساس مجوز‌هایی که مجلس ارائه می‌کند انجام دهد تا دغدغه ۹۰ هزار بازنشستگان صنعت فولاد که سال‌ها زحمت کشیده‌اند رفع شود البته ممکن است در خصوص پرداخت مطالبات ۴ ماهه حقوق بازنشستگان صنعت فولاد تا پایان امسال تأخیری وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز