خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی روستای جوهرستان:

کشاورزان مبارکه در انتظار بازگشایی آب زاینده‌رود/ حقابه کشاورزان به یغما رفت

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۲۵۲

عضو شورای اسلامی روستای جوهرستان از توابع شهرستان مبارکه می‌گوید: تخصیص نیافتن آب مناسب به کشاورزی، کشاورزان اصفهانی را به نان شب محتاج کرده‌است.

علیرضا خرمی (عضو شورای اسلامی روستای جوهرستان از توابع شهرستان مبارکه در استان اصفهان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با شرایط زیستی کشاورزان روستای جوهرستان گفت: کشاورزان جوهرستان و مبارکه مانند کشاورزان دیگر مناطق اصفهان در انتظار بازگشایی آب زاینده‌رود برای کشت پاییزه خود هستند.

وی افزود: کشاورزان زحمتکش جوهرستان از سالهای بسیار دورِ تاریخ، براساس طومار شیخ بهایی و حتی قبل از آن، حقابه‌دار زاینده‌رود بوده و هستند؛ معذالک این حق در سالهای اخیر پایمال شده است.

خرمی گفت: این روستا زمانی قطب کشاورزی منطقه بوده؛ اما در این برهه زمانی به دلیل افزایش رقابت ناصحیح بین کاربردهای مختلف آب و عدم مدیریت صحیح منابع آبی و علیرغم این که آب زاینده رود، حق کشاورزان است، خشکسالی آفت کشاورزی شده‌است.

به گفته این عضو شورای اسلامی روستا، علت بروز مشکل خشکسالی، به یغما رفتن حقابه کشاورزان اصفهانی‌ست. او معتقد است: مسئولان ابتدا به نیازهای صنعت و سپس تامین آب شرب استان یزد اهمیت می‌دهند و کشاورزان را در اولویت آخر قرار داده‌اند.

خرمی ادامه داد: انگار نمی‌خواهند صدای خسته کشاورزان سختکوش را بشنوند که در روزگاران نه چندان دور، چندین نفر بر سر سفره پربرکت‌شان ارتزاق می‌کردند، اما اکنون در نان شب درمانده‌اند و خجالت‌زده خانواده‌هایشان هستند.

او درنهایت ابراز امیدواری کرد که با تغییرات مدیریتی در سطح استاندار و با اتخاذ تمهیدات صحیح توسط مسئولان دولت تدبیر و امید، مشکل آب زاینده رود از سرچشمه حل شود و کشاورزان اصفهانی هم به حق خود برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز