خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به پرداخت نشدن سود سهام؛

تجمع کارگران ایران پوپلین مقابل درب کارخانه

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۸۸۸

کارگران سهامدار کارخانه ایران پوپلین رشت صبح امرروز (۲۰ آبان) با تجمع مقابل درب ورودی این واحد صنعتی خواستار روشن شدن وضعیت سهام خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران باقیمانده کارخانه ایران پوپلین رشت، صبح امرروز (۲۰ آبان) با تجمع مقابل درب ورودی این واحد صنعتی تجمع اعتراضی برپا کردند.

این کارگران که تعدادشان  به ۳۱۴ نفر گزارش شده است علت اصلی برگزاری این تجمع را اعتراض به عملکرد سهامداران عمده کارخانه عنوان کردند. در عین حال این کارگران به پرداخت نشدن  حداقل دو ماه دستمزد  وچندین ماه حق بیمه نیز اعتراض دارند.

کارگران سهامدار کارخانه ایران پوپلین رشت که  تعداد زیادی از آنها در حال حاضر بازنشسته شده‌اند؛ مدعی‌اند  ازسهامی که در سال ۶۷ به آنها واگذار شده هیچ گونه سودی به آن‌ها پرداخت نشده است.

به گفته یکی ازکارگران معترض، در سال ۶۷ سهام کارخانه ایران پوپلین(تولید کننده انواع پارچه‌های پیراهنی، روپوشی، چادری، ملحفه‌ای و پرده‌ای )از سوی وزارت صنایع دولت وقت درمیان خریدار بخش خصوصی ،دولتی و بیش از ۱۱۶۰ کارگری که آنزمان در این واحد تولیدی مشغول کار بودند، تقسیم شده است.

به گفته این کارگران آنها بیش از ۲۵ سال است که سهامدار این کارخانه محسوب می‌شوند اما با این حال تاکنون، وجهی به عنوان سود سهام دریافت نکرده اند.

علاوه بر این پرداخت نشدن دو ماه مطالبات مزدی یکی دیگر از دلایل شرکت مجموعه این کارگران در تجمع صنفی امروز بود. به گفته یکی از معترضان در حالی که در گذشته بیش از هزار و ۲۰۰کارگر در کارخانه ایران پوپلین مشغول کار می‌کردند اما امروز تعداد کارگران باقیمانده به ۳۱۴ نفر رسیده است.

تجمع کارگران ایران پوپلین مقابل درب کارخانه

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز