خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

مقررات پولی و مالی عامل وخامت حال کارگران/ مجلس سراغ دیگر دستگاه‌ها هم برود

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۴۲۶

به عقیده یک فعال صنفی کارگری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به وضعیت وخیم جامعه کارگری باید سراغ عملکرد دستگاه‌های اقتصادی و صنعتی بروند نه اینکه به فاصله چند ماه از رای اعتماد کابینه بخواهند تنها وزارت کار را مورد مواخذه قرار دهند.

اکبر شوکت، عضو کارگری هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در واکنش به مطرح شده استیضاح علی ربیعی وزیر کار، اظهار کرد: اگر نمایندگان مجلس دغدغه وخیم شدن وضعیت کارگران را دارند از عملکرد مسئولان اقتصادی و صنعتی هم سراغی بگیرند.

این فعال صنفی کارگری افزود: پدیده قاچاق، واردات بی‌رویه، مقررات سختگیرانه پولی و مالی از جمله موضوعاتی است که در سالهای اخیر در وخیم شدن وضعیت کارگران نقش موثری داشته‌اند و تا آنجا که کارگران می‌دانند هیچ کدام از این مشکلات در شرح وظایف وزارت کار نیست. 

او اضافه کرد: حتی اگر نگرانی نمایندگان مجلس وضعیت سرگردان مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی است، بهتر است مواخذه‌کنندگان قبل از هر اقدامی، نیم‌نگاهی به شرایط این صندوق‌ها در زمان خاتمه عمر دولت‌های نهم و دهم  بیندازند و بعد پیگیر اقداماتی بشوند که در زمان دولت یازدهم  برای احیای این صندوق‌ها صورت گرفته است.

شوکت همچنین خواستار رسیدگی نمایندگان مجلس به نحوه اجرای طرح تحول سلامت شد و گفت: اگر ملاک، رسیدگی به دغدغه‌های کارگران است باید نمایندگان مجلس برای کمک به استمرار فعالیت صندوق‌های بازنشستگی از افزایش سرسام آور تعرفه‌های درمانی جلوگیری کنند. 

این فعال صنفی کارگری در ادامه افزود: درصورتی که نمایندگان منتقد عملکرد وزیر کار، از بابت حل نشدن مشکل جویندگان کار دغدغه دارند، بهتر است لا‌اقل مجالی برای اجرای برنامه‌های اشتغالزایی دولت که تازه چند ماهی است با وجود انتقادهای جدی جامعه کارگری اجرایی شده است، قائل شوند.

وی ادامه داد: درست است که وضعیت کارگران خوب نیست اما تعجب برانگیز است که تنها به فاصله چند ماه از رای اعتماد نمایندگان مجلس به کابینه دوازدهم، شماری از نمایندگان در صدد برآمده‌اند تا وزیر کار را به دلیل دغدغه‌های کارگری خود استیضاح قرار دهند.

شوکت گفت: اگر این نمایندگان در رابطه با وضعیت کارگران به مطلب تازه‌ای دست‌یافته اند حداقل آنرا با جامعه کارگری درمیان بگذارند تا حداقل آگاهی صنفی کارگران افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز