خبرگزاری کار ایران

کیانوش‌راد در گفت‌وگو با ایلنا:

اقدامات غیر کارشناسی بعضی اعضای فراکسیون امید مردم را ناامید می‌کند/ عارف وقت بیشتری در فراکسیون بگذارد

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد از عملکرد برخی نمایندگان برای استیضاح وزیر کار انتقاد کرد

محمد کیانوش‌راد در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به نقش فراکسیون امید در مجلس و با بیان اینکه مهم‌ترین نقشی که نماینگان اصلاح‌طلب و حامی دولت می‌توانند داشته باشند انسجام فراکسیون و حرکت در چارچوب فراکسیون است، عنوان کرد: در زمان ریاست آقای عارف بر فراکسیون هم به این مسئله تاکید شد که کار فراکسیون هماهنگی نمایندگان همفکر در سطح مجلس است.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تاکید کرد: امروز هم هماهنگی نمایندگان می‌تواند تاثیر زیادی در تصمیم‌های مجلس بگذارد، البته برخی نمایندگان تازه‌وارد به خاطر بی‌تجربگی تا در جای خود قرار بگیرند فاصله دارند؛ چنانچه برخی اظهارنظرهایی که از بعضی نمایندگان فراکسیون امید شاهد بودیم این مسئله را نشان داده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب از اینکه نماینده‌ای بدون در نظر گرفتن توافق‌های فراکسیون و بدون توجه به اولویت‌های مجلس و دولت، استیضاح یکی از وزرای پرکار دولت را مطرح می‌کنند انتقاد کرد و گفت: چنین رفتارهایی جای تامل است.

او تاکید کرد بی‌شک انتقاد و استیضاح و سوال حق نمایندگان مجلس است، اما افرادی که با پرچم اصلاح‌طلبی وارد مجلس شدند ابتدا باید دید فراکسیون امید را درباره مسائل مختلف بررسی کنند و بر اساس اولویت‌های فراکسیون و وعده‌های مطرح شده در زمان انتخابات برای نطق‌ها و برنامه‌ها تصمیم بگیرند.

کیانوش‌راد تصریح کرد: با توجه به اینکه بعضی مسائلی که درباره استیضاح ربیعی مطرح می‌شود ارتباطی با وزیر کار ندارد، طرح چنین مسئله‌ای ناشی از بی‌دقت بودن در طرح مطالبه‌هاست. نمایندگان وابسته به طیف امید باید توجه داشته باشند ورود به مسائل با نگاه شخصی و بدون نگاه کار‌شناسی و بدون توجه به قانون می‌تواند به فراکسیون آسیب وارد کند و هواداران این طیف را نا‌امید کند.

او با اشاره به مصرع «یکی مرد جنگی به از صد هزار» گفت: تعداد افراد وابسته به یک فراکسیون مهم است و می‌تواند تعیین‌کننده باشد اما وجود یک اقلیت قوی نیز در طول تاریخ ایران توانسته از اثرگذاری بالایی برخوردار باشد؛ مثل اقلیتی که توانست مطالبات ملی شدن صنعت نفت را پیگیری کند یا اقلیت مجلس پنجم که تاثیر زیادی در آن مقطع زمانی داشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: متاسفانه در دوره اخیر شرایط خاص باعث شد اصلاح‌طلبان با گزینه‌های محدودی برای انتخاب مواجه شوند اما در همین گزینه‌های محدود نیز افراد بسیار موثر و خوبی برگزیده شدند که نمی‌توان در توانمندی آن‌ها شک کرد.

او با اشاره به برخی افراد که با موضع‌گیری چندگانه در لیست قرار گرفتند به این افراد توصیه کرد که صداقت با مردم اقتضا می‌کند این افراد خط فکری خود را به مردم نشان دهند و در راستای شعارهایی که آن‌ها را به پیروزی رسانده گام بردارند، چرا که مجلس جایی خواهد بود که صداقت شعار‌ها مشخص خواهد شد.

کیانوش‌راد درباره عملکرد فراکسیون امید نیز گفت: فعال شدن فراکسیون و وقت گذاشتن چهره‌های موثر در فراکسیون می‌تواند نیروهای این فراکسیون را در جهت دفاع از شعار‌ها و برنامه‌های دولت موثر‌تر کند حتی اگر تعداد اعضای آن کم باشد کار منسجم می‌تواند به خط‌دهی کل مجلس تاثیرگذار باشد و به نظر می‌رسد عارف که شخصیتی محبوب در بین نمایندگان دارد، می‌تواند در جهت دهی این فراکسیون تاثیرگذار باشد.

کد خبر : ۳۹۱۰۰۲