خبرگزاری کار ایران

صادقی در گفت‌وگو با ایلنا:

قراری برای رای‌گیری استیضاح نداریم/ تاکید بر پرهیز از کار غیرتشکیلاتی در جلسه شورای مرکزی فراکسیون امید

عضو هیات رئیسه موقت فراکسیون امید با اشاره به برگزاری نشست روز گذشته شورای مرکزی فراکسیون، گفت: در این جلسه همچنین نسبت به پرهیز از کار غیرتشکیلاتی و انفرادی که ازسوی برخی از اعضای فراکسیون انجام شده است، تاکید داشتند و تقریباً تمامی اعضای شورای مرکزی نسبت به عملکرد برخی از دوستان انتقاد داشتند که به طور مشخص طرح استیضاح وزیر کار ازسوی یکی از اعضا مطرح شده، مورد انتقاد قرار گرفت.

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست روز گذشته شورای مرکزی فراکسیون امید با حضور نمایندگان استان‌ها، اظهار داشت: روز گذشته اولین نشست شورای مرکزی فراکسیون امید برگزار شد که علاوه بر هیات رئیسه فراکسیون، حدود ۳۰ نفر از نمایندگان استانی فراکسیون حضور بسیار فعالی در این جلسه داشتند.

او گفت: بنابر اساسنامه، در یکی دو هفته گذشته رای‌گیری‌هایی برای انتخاب نماینده هر استان در میان نمایندگان‌‌ همان استان برگزار شده و در‌‌نهایت، نماینده هر کدام از استان‌ها انتخاب شدند و شورای مرکزی فراکسیون متشکل از این نمایندگان استانی و اعضای هیات رئیسه تشکیل و نخستین جلسه خود را روز گذشته برگزار کرد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در این مدت این بود که بدنه درگیر کار فراکسیونی نشده بود که امیدواریم با تکشیل شورای مرکزی فراکسیون و با مشارکت فعال اعضا، این مشکل تاحدود زیادی مرتفع شود و فراکسیون وارد مرحله جدیدی از فعالیت خود شود.

عارف: انتقادهای صریح اصلاح‌طلبان برای فراکسیون امید نعمت است

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به ارائه گزارش عارف درباره عملکرد فراکسیون در ۴۵ روز اخیر یادآور شد: علی‌رغم انتقادهایی که در داخل فراکسیون، بدنه اصلاح‌طلبان بیرون از مجلس و همچنین رسانه‌ها درباره عملکرد فراکسیون وجود دارد که بعضاً این انتقاد‌ها با لحنی تند مطرح می‌شود، آقای عارف تاکید داشتند این انتقادهای تند برای ما نعمت است و ناشی از دغدغه‌ها و تعهدی است که به جریان اصلاحات دارند و باید آن را به فال نیک بگیریم.

تجربه اندک پارلمانی؛ عامل اصلی ناکامی‌های فراکسیون امید

صادقی با تاکید بر این‌که تقریباً تمامی اعضای فراکسیون امید دلیل اصلی ناکامی‌های این مدت را ناشی از تجربه اندک پارلمانی اعضا و عدم سابقه فعالیت تشکیلاتی اعضا می‌دانند، خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز بسیاری از اعضای فراکسیون امید، یکدیگر را نمی‌شناسند اما روز به روز این شناخت متقابل بهتر می‌شود و امیداوریم عملکرد فراکسیون نیز با گذشت زمان، بهبود یابد.

او تصریح کرد: تشکیل شورای مرکزی و برگزاری انتخابات هیات رئیسه دائمی فراکسیون امید و در ادامه شکل‌گیری کمیته‌های تخصصی به تقویت و انسجام هرچه بیشتر فراکسیون یاری می‌رساند.

تاکید شورای مرکزی بر پرهیز از کار غیرتشکیلاتی و انفرادی

عضو هیات رئیسه موقت فراکسیون امید اعلام کرد: در این جلسه همچنین نسبت به پرهیز از کار غیرتشکیلاتی و انفرادی که ازسوی برخی از اعضای فراکسیون انجام شده است، تاکید داشتند و تقریباً تمامی اعضای شورای مرکزی نسبت به عملکرد برخی از دوستان انتقاد داشتند که به طور مشخص طرح استیضاح وزیر کار ازسوی یکی از اعضا مطرح شده، مورد انتقاد قرار گرفت.

وکیلی: با طرح استیضاح ربیعی قصد تک‌روی نداشتم!

صادقی همچنین با اشاره به مباحث مربوط به استیضاح ربیعی در جلسه روز گذشته فراکسیون و تاکید وکیلی بر این‌که برگزاری رای‌گیری در جلسه فردا برای توقف یا تدوام پیگیری این استیضاح بنابر نظر فراکسیون، اعلام کرد: قرار نیست در جلسه مجمع عمومی فراکسیون برای استیضاح رای‌گیری انجام شود و آقای وکیلی در جلسه روز گذشته صرفاً تاکید داشتند قصد تک‌روی نداشته و سعی داشته با این کار به دولت هشدار دهد که با جدیت بیشتری به فعالیت خود بپردازد و می‌گفتند بد نیست یک نفر در فراکسیون نقش پلیس بد و باقی اعضا نقش پلیس خوب را برگزار کند.

فراکسیون امید برای استیضاح ربیعی رای‌گیری نمی‌کند

او ادامه داد: اعضای شورای مرکزی فراکسیون نیز صرفاً بر کار تشکیلاتی و همکاری منسجم اعضا با اهداف و برنامه‌های فراکسیون تاکید داشتند و صحبتی از رای‌گیری در فراکسیون مطرح نشده است.

او همچنین با اشاره به ارائه گزارش تابش درباره آسیب‌شناسی عملکرد فراکسیون در نشست روز گذشته مجمع عمومی فراکسیون امید، گفت: در ادامه تک تک نمایندگان استان‌ها صحبت کردند و اکثر دوستان معتقد بودند که بسیاری از مشکلات و ناکامی‌های فراکسیون، ناشی از عدم تشکیل ساختار فراکسیون اعم از شورای مرکزی، هیات رئیسه دائم، ‌ کمیته‌های تخصصی و دیگر بخش‌های تشکیلات فراکسیون بوده است و با این حال، دوستان متوجه هستند که فشردگی کارهای مجلس و بی‌تجربگی اکثر نمایندگان در فعالیت پارلمانی، اجازه نداد که بهتر از این عمل کنیم.

کم‌توجهی برخی مسئولان دولتی در استان‌ها به خواسته‌های فراکسیون امید

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان این‌که دغدغه مشترک اعضای شورای مرکزی فراکسیون امید، عدم پاسخگویی مناسب ازسوی دولت به انتظارهای نمایندگان در استان‌های مختلف بوده است، ‌ یادآور شد: متاسفانه تغییرات مورد انتظار نمایندگان در بدنه دولت در سطح کشور انجام نشده و برخی از نمایندگان تاکید داشتند که برخی مقام‌های اجرایی استان‌ها ازجمله استانداران و فرمانداران به‌جای این‌که با خواسته‌های نمایندگان عضو فراکسیون امید هماهنگ باشند، بیشتر به خواست‌های نمایندگان طیف اصولگرا توجه دارند.

عضو هیات رئیسه موقت فراکسیون امید خاطرنشان کرد: آقای روحانی باید توجه ویژه‌ای به این مطالبه‌ها داشته باشند و اگر انتظار دارند حمایت اصلاح‌طلبان در انتخابات سال ۹۶ تداوم یابد، طبیعتاً‌ باید انتظار نمایندگان برآورده شود چراکه نمایندگان شهرستان‌ها برای این‌که عملکرد بهتری داشته باشند، نیاز به همکاری مسئولان اجرایی و دولتی دارند که البته این همکاری باید به صورت متقابل باشد.

صادقی تصریح کرد: انتظار ما از دولت این است که تغییرات لازم را در کابینه و ساختار دولت ایجاد کنند و همچنین برنامه داریم با دعوت از وزرا برای حضور در جلسه‌های فراکسیون امید، در راستای همکاری بیشتر و بهتر و دوطرفه فعالیت کنیم.

انتخابات هیات رئیسه دائم فراکسیون امید فردا برگزار می‌شود

عضو هیات رئیسه موقت فراکسیون امید همچنین با اشاره به برگزاری جلسه مجمع عمومی به‌منظور انتخاب هیات رئیسه دائم فراکسیون، گفت: نشست مجمع عمومی فراکسیون امید از ساعت ۱۶/۳۰ تا ۱۹ در محل کمیسیون تلفیق در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و امیدواریم با انتخاب هیات رئیسه دائم، فراکسیون امید عملکرد منسجم‌تر و بهتری از خود ارائه کند.

صادقی در پایان اعلام کرد: همچنین تلاش خواهیم کرد برخی نواقصی که در ترکیب هیات رئیسه موقت وجود داشت در ترکیب هیات رئیسه دائم مرتفع شود و ضمن ایجاد توازن میان تعداد نمایندگان شهرستانی و تهرانی در هیات رئیسه، حتماً یکی از زنان فراکسیون نیز در هیات رئیسه حضور داشته باشند.

کد خبر : ۳۹۱۸۲۹