خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب اسلامی کار:

نباید به شیوه سنتی مشکلات کارگران را حل کنیم/ با کارگران با خشونت برخورد نشود

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۳۸۰

دبیرکل حزب اسلامی کار در نشست سالانه دبیران اجرایی خانه کارگر که در مشهد در حال برگزاری است، گفت: تغییراتی که در منطقه و جامعه وجود دارد باید نگاه ما را به جامعه تغییر دهد. عادت کرده‌ایم به شیوه سنتی وضعیت کارگر را تعریف و مشکلات آنها را حل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «حسین کمالی» در نشست سالانه دبیران اجرایی خانه کارگر که در مشهد در حال برگزاری است، گفت: تغییراتی که در منطقه و جامعه وجود دارد باید نگاه ما را به جامعه تغییر دهد. ما عادت کرده‌ایم که به شیوه سنتی وضعیت کارگر را تعریف و مشکلات آنها را حل کنیم.

او ادامه داد: آن تعریفی که ما از کارگران داشتیم با توجه به نوع کارگران تغییر کرده است. افزایش تعداد یقه‌سفیدان در حوزه کارگری براساس قراردادها و برنامه‌ریزی‌ها تغییر کرده است که ما باید به همین موازات نگاه‌مان را به جامعه کارگری  تغییر دهیم.

وزیر پیشین کار در مورد وضعیت زندگی کارگران افزود: وضعیت زندگی کارگران با هر صلح و جنگی دچار تغییر می‌شود و این موضوع به ارتباط ما با کارگران تاثیر دارد زیرا باید به وضعیت آنها نگاه متفاوتی داشته باشیم.

کمالی ادامه داد: با توجه به خشکسالی؛ کشاورزی سنتی باید جای خود را به کشاورزی مدرن بدهد. نباید صبر کنیم تا کشاورزی از بین برود و بعد از آن در مورد نجات این صنعت تصمیم‌گیری کنیم.

این فعال کارگری با انتقاد از ورود قوه قضائیه به داخل محیط کارگاهی گفت: قوه قضائیه نباید وارد محیط‌های کارگاهی می‌شد و کارگران زحمتکش را به شلاق محکوم می‌کرد همچنین نیروی انتظامی در قبال کارگران معترض اراکی که مطالبات خود را خواستار بودند با خشونت رفتار کرد.

وی افزود: ما قائل به گفت‌وگو هستیم به گونه‌ای که کارگران‌مان آسیب نبینند. از طرفی باید توجه داشت مشکلات طبقات فقیر جامعه مانند کارگران به خودکشی و اعتیاد ختم می‌شود.

کمالی در مورد وضعیت بازنشستگان خاطرنشان کرد: باید شرایطی را برای بازنشستگان فراهم کنیم تا آنها با مستمری زندگی خود را بگذرانند و بعد از بازنشستگی راه را برای جوانان باز کنند. در این صورت است که می‌بینیم بسیاری از مشکل بیکاری کشور حل خواهد شد.

وزیر پیشین کار با مخاطب قرار دادن دبیران اجرایی حاضر در جلسه، گفت: شما به عنوان نماینده کارگران مسئولیت دارید تا به مشکلات کارگران رسیدگی کنید و در این کار مسئولیت خانواده کارگری که چند ماه حقوق نگرفته برعهده شما خواهد بود.

کمالی در پایان به وضعیت صنعت کشور اشاره و خاطرنشان کرد: ما در مورد صنعت موشک‌سازی توانستیم نتیجه مطلوب و خوشحال‌کننده‌ای ثبت کنیم. این نشان می‌دهد ما می‌توانیم در سایر صنعت‌ها نیز به خوبی عمل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز