خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری امیدیه تا سه ماه مزد پرداخت نشده طلب‌دارند

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۹۲۹

در حالی که جمعی از کارگران شهرداری امیدیه از دست‌کم سه ماه پرداخت نشدن مطالبات مزدی حود خبر می‌دهند، یک عضو شورای اسلامی این شهر می‌گوید: کاهش در آمد شهرداری باعث بروز مشکلاتی شده است و به همین دلیل هم اکنون کارگران ماه‌هاست که معوقات مزدی طلب دارند.

جمعی از کارگران مجموعه‌های شهرداری امیدیه در تماس با ایلنا از دست کم سه ماه معوقات مزدی خود خبر دادند.

به گفته این کارگران که در سازمان‌هایی همانند آتش نشانی، فضای سبز و خدماتی  شهرداری امیدیه کار می‌کنند، مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد آنها کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است.

این کارگران که  بصورت رسمی و پیمانکاری در شهرداری امیدیه مشغول به کارند، از بی نتیجه ماندن پیگیری‌ها و ادامه بلاتکلیفی خود خبر دادند.

کارگران می‌گویند: وقتی به شهرداری وشورای شهر مراجعه می‌کنیم، با بی‌توجه ای مسئولان شهرداری وشورای شهر روبرو می‌شویم .با این حال مشکلاتی که در زمینه پرداخت دستمزد بوجود آمده زندگی  کارگران را بسیار سخت کرده‌است بطوریکه که می‌توان گفت برخی از همکارانمان  حتی توان مالی خرید یک قرص نان را هم ندارند.

کارگران در ادامه تصریح کردند؛ جدا از موضوع به تاخیر افتادن مطالبات مزدی، پیمانکار سابق بخش خدماتی و فضای سبز شهرداری امیدیه بابت حق سنوات سال ۹۲، حق مرخصی و یک ماه حقوق فروردین ماه سال ۹۳ تعداد ۶۴ کارگر بدهکار است و کارگران در این زمینه به مراجع قضایی شکایت کرده‌اند.

در این باره کارگران شهرداری امیدیه می‌گویند: با وجود آنکه مراجع تشخیص و حل اختلاف اداره‌کار خوزستان حکم به پرداخت مطالبات کارگران از سوی کارفرمای شرکت پیمانکاری داده است اما پیمانکار سابق توجهی به این موضوع نداشته است.

در این رابطه عضو شورای اسلامی شهر امیدیه با تایید این معوقات مزدی به ایلنا گفت: پیش تر مطالبات معوقه کارگران شهرداری امیدیه  ۵ ماه بود که با پیگیری و دخالت اعضای شورای شهر هم اکنون  این معوقات به سه ماه تقلیل یافته است.

« بهنام منجی»افزود: این موضوع را از مدتها قبل از طریق شورا با برخی نهاد های  دولتی مستقر در استان وشهرستان همانند استانداری ،فرمانداری وسازمان  همیاری های شهرداریهای استان خوزستان بصورت کتبی وشفاهی پیگیری کردیم و امیدواریم به نتیجه قابل قبولی برسد.

منجی اظهار داشت: کاهش در آمد شهرداری امیدیه باعث بروز مشکلاتی شده است و به همین دلیل هم اکنون کارگران ماه‌هاست که  معوقات مزدی طلب دارند.

به گفته وی ، بخش  زیادی از در آمد سالانه شهرداری امیدیه از دریافت عوارض از شرکت نفت تامین می شود.در این زمینه می توان گفت شرکت نفت هنوز بدهی سال جاری  خودرا به شهرداری پرداخت نکرده است وقرار است بخشی از این مطالبات  آذر ماه به حساب شهرداری واریز شود.

این عضو شورای اسلامی شهر امیدیه افزود: مشکلاتی که در زمینه پرداخت دستمزد کارگران بوجود آمده  ناشی از کمبود منابع مالی است با وجود آنکه از سوی برخی نهادها ی مستقر در استان کمک های مالی  به شهرداری شده است اما کافی نیست ونیازمند حمایت بیشتری هستیم.

وی گفت: به همین دلیل کارگران باید برای دریافت  مطالبات  معوقه خود حداقل باید تا آذر ماه صبر کنند و در عین حال شهرداری امیدیه  نیز باید هرچه سریعتر به این وضعیت رسیدگی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز