خبرگزاری کار ایران

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور؛

شهرداری‌ها مسئولیتی در برابر کارگران برعهده نمی‌گیرند/برخورد شهردار مشکین‌دشت فقط یک نمونه بود

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۹۵۱

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی معتقد است اگر مقام‌های قضایی کشور طبق قانون با مسئولان متخلفی همچون شهردار مشکین‌دشت برخورد کنند، سایر مسئولان متوجه خواهند شد که در پاسخگویی هیچ تفاوتی بین یک شهردار و یک کارگر وجود ندارد.

حسین حبیبی، (بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی) در مورد وضعیت کارگران شهرداری‌های کشور که مشکلات آنها یکی از مطالبات فعالان کاری محسوب می‌شود، به خبرنگار ایلنا گفت: فعالان کارگری همیشه به وضعیت کارگران شهرداری معترض هستند زیرا شهرداری‌ها بعد از اینکه کارگران را به پیمانکاران واگذار می‌کند هیچ مسئولتی را برعهده نمی‌گیرند و در عمل آینده کارگران برای آنها مهم نیست.

او ادامه داد: همه کارگران چه قراردادی چه پیمانی و چه رسمی باید تحت نظارت قانون کار و از حقوق یکسان برخوردار باشند. فعالان کارگری بارها به اداره کار تاکید کرده‌اند که به دلیل شرایط خاص و اهمیت بالای این کارگران در نظم و همچنین مدیریت شهری نظارت‌های خود را متمرکز شرایط کاری آنها کنند.

این فعال صنفی اضافه می‌کند: تشکل‌های کارگری باید فعالیت‌های خود را در این زمینه بیشتر کنند و مانند شورای شهر تهران یک فراکسیون کارگری تشکیل دهند تا رسیدگی به وضعیت کارگران حوزه شهری با نظم بیشتری انجام شود.

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی با انتقاد از رفتار شهردار مشکین‌دشت با کارگران شهرداری خاطرنشان می‌کند: رفتار شهردار مشکین دشت با کارگران شهرداری نمونه‌ای از مسئولیت پذیری دیگر شهرداران نسبت به کارگران است. فضای مجازی در این روزها به خوبی می‌تواند به مردم نشان دهد که در دورترین نقطه کشور چه می‌گذرد.

این فعال کارگری با تاکید بر عدم تکرار چنین برخوردهایی می‌گوید: برای جلوگیری از این برخوردها مسئولان دستگاه قضا باید به این موضوع رسیدگی کنند و مسئولان متخلفی نظیر شهردار مشکین‌شهر را طبق قانون جریمه کنند تا مسئولان بدانند هیچ تفاوتی بین یک شهردار و یک کارگر وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز