خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مسئولان کویت، خدمه لنج‌ها را به دلیل نصب پرچم و تصاویر مسئولان نظام اذیت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۱۱۸

مسئولان بنادر کویت از ملوانان ایرانی می‌خواهند پرچم ایران را پایین بکشند اما ملوانان ایرانی زیر بار زور نمی‌روند.

سعید احمدزاده (مدیرعامل تعاونی لنج‌داران چوبیده) در مورد وضعیت تردد لنج‌ها از ساحل ایران به سواحل کویت به خبرنگار ایلنا می‌گوید: لنج‌های ما عموما محصولات کشاورزی و شیلاتی را به سمت کویت می‌برند که عموما به دلیل عدم روابط مطلوب بین دو کشور اجازه ترخیص بار از سوی مسئولان کویت به لنج‌های ایرانی داده نمی‌شود.

وی در مورد برخود مسئولان بنادر کویت اضافه می‌کند: در مواقعی که دریا طوفانی است بی‌سیم دچار مشکل می‌شود و راه ارتباطی دیگری هم وجود ندارد. هنگامی که لنج ایرانی به بندر "دوحه کویت" می‌رسند اجازه ورود به آنها داده نمی‌شود و لنج‌ها مجبورند به جای سرگردانی در دریا به ایران بازگردد و محصولات خود را فریز کنند تا دفعه بعد موفق به ترخیص کالا شود.

او ادامه می‌دهد: تعاونی لنج‌داران چوبیده نزدیک به ۳۵۰ لنج دارد که هر ۳ یا ۴ ماه یک‌بار نوبت به باربری آنها می‌رسد لنج‌داران بابت هر سفر به صورت میانگین ۸ میلیون دریافت می‌کنند که حدود ۳میلیون ۴۰۰ هزار تومان بابت هزینه سوخت می‌پردازند و باقی مانده را بین ۶ملوان و ناخدا و صاحب لنج تقسیم می‌کنند.

این فعال کارگری در ادامه تشریح مشکلات لنج داران بیان می‌کند: مسئولان بنادر کویت همواره با بهانه‌هایی مانند اینکه چرا پرچم ایران را بالا برده‌ایم یا چرا تصاویر مسئولان جمهوری اسلامی را نصب کرده‌اید خدمه لنج‌ها را آزار می‌دهند اما ملوانان ایرانی تحت هیچ شرایطی خواسته‌های آنان را نمی‌پذیرند.

او ادامه می‌دهد: نزدیک به ۳۵۰ خانوار از همین راه چوبیده- کویت امرار معاش می‌کنند و مجبورند تا بهبود روابط این وضعیت را تحمل کنند. البته برخی از شناورهای ما به دبی بار می‌برند که آنجا هم همین وضعیت حاکم است.

مدیرعامل تعاونی لنج‌داران چوبیده در پایان می‌گوید: ما خواهان بهبود روابط با مسئولان بنادر کویت هستیم و به همین دلیل از سوی وزارت امورخارجه اقداماتی انجام داده‌ایم که هنوز نتیجه‌ای در بر نداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز