خبرگزاری کار ایران

مرزنشینان سیستان و بلوچستانی منتظر مجوز فروش مواد سوختی هستند

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۰۷۵

در شرایطی که به دلیل شرایط غیرایمن «سوخت‌کشان» استان سیستان و بلوچستان شمار قابل توجهی از اهالی این منطقه قربانی حوادث جاده‌ای شده‌اند، اعطای مجوز فروش مواد سوختی به تعاونی‌مرزنشینان این استان می‌تواند علاوه بر کمک به ایجاد رونق اقتصادی، از شمار چنین حوادثی بکاهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود شش ماه از پیشنهاد جمعی از تجار افغان برای خرید سوخت از تعاونی مرزنشینان استان سیستان و بلوچستان می‌گذرد با این حال هنوز مسئولان استان اجازه فروش سوخت خارج از سهمیه را به اعضای این تعاونی نداده‌اند.

تمایل بازرگانان افغانستانی برای خرید سوخت از تعاونی مرزنشینان استان سیستان و بلوچستان در حالی بی‌پاسخ مانده است که به دلیل وضعیت نامناسب معیشتی و بیکاری گسترده این منطقه، شمار قابل توجهی از اهالی ناچارند برای ارتزاق و امرار معاش خانواده‌های خود در برابر دریافت مبالغ ناچیز  به سوخت‌کشی بپردازند.

از سوی دیگر به دلیل جاده‌های نا ایمن مناطق مرزی و نیز غیرقانونی تلقی شدن این حرفه تاکنون افراد زیادی در ارتباط با حوادث مربوط به خودروهای حامل سوخت جان خود را از دست داده یا دچار نقص عضو شده‌اند.

در این میان شاید دادن مجوز رسمی فروش سوخت به تعاونی‌های مرزنشینان در بازارچه‌های مرزی ازجمله اقداماتی باشد که بتواند از تکرار حوادث سوخت‌کش‌ها جلوگیری کند.

در این باره عبدالـله بدیع‌چی، مدیرعامل تعاونی مرزنشینان سیستان و بلوچستان به خبرنگار ایلنا می‌گوید: پس از درخواست تجار افغان مبنی بر خرید سوخت از تعاونی مرزنشینان، این موضوع را به اطلاع مسئولان استانی رساندیم و پس از آن مسئولان چند جلسه برگزار کردند اما هنوز نتیجه‌ای به ما اعلام نشده است.

او ادامه می‌دهد: باتوجه به شرایط بیکاری در منطقه و عدم توانایی مالی اعضای تعاونی با فروش سوخت؛ این روش می‌تواند درآمدی برای آنها به همراه داشته باشد.

وی اضافه می‌کند: اصرار تجار افغان برای خرید سوخت از تعاونی مرزنشینان همچنان ادامه دارد زیرا آنها هم می‌خواهند سوخت را با امنیت بیشتر و با قیمت ازرانتر نسبت به گروه‌های فروش سوخت خریداری کنند.

بدیع‌چی خاطرنشان می‌کند: خبر دریافت مجوز فروش سوخت توسط تعاونی مرزنشینان در بازارچه‌ها می‌تواند امید را در نواحی مرزنشین سیستان و بلوچستان به وجود آورد و شاهد بازگشت کسانی باشیم که از سر بیکاری روستا‌ها را ترک کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز