خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی خبر داد؛

ابلاغ بخشنامه جدید مشاغل سخت و زیان‌آور در حوزه درمان

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۴۲۲

مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی با ابلاغ بخشنامه شماره ٤٦ و ٤٦,١ شماری از مشاغل و حرف درمانی را با عنوان درجه ١ و درجه ٢ تحت پوشش مشاغل سخت و زیان‌آور اعلام کرده است.

به گزارش ایلنا، مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی با ابلاغ بخشنامه شماره ٤٦ و  ٤٦,١ شماری از مشاغل و حرف درمانی را با عنوان درجه ١ و درجه ٢ تحت پوشش مشاغل سخت و زیان آور اعلام کرده است.

سیدمحمد علی جنانی به جزئیات آئین نامه مشاغل سخت و زیان آور اشاره کرد و افزود: در این بخشنامه مشاغلی چون هوشبری، مامایی، فوریت های پزشکی، کارشناس علوم آزمایشگاهی ، و مشاغل زیرمجموعه آن تحت پوشش این آئین نامه قرار گرفتند.

مدیرکل امور فنی مستمری سازمان تامین اجتماعی با اعلام اینکه در مشاغل سخت و زیان آور شرط سنی وجود ندارد، گفت: اگر فردی حدود ٧٠ درصد از خدمت خود را در مشاغل سخت وزیان آور درمانی دولتی سپری کند، با ٢٥ سال سابقه و ٥ سال سنوات ارفاقی بازنشسته می شود و از ٣٠ روز حقوق برخوردار خواهد شد.

وی درمورد مشاغل درمانی سخت وزیان آور غیردولتی هم گفت: براساس تبصره ٢ ماده ٧٦  پرستاران و بهیاران و مشاغل درمانی ذکر شده که در بخش غیردولتی مشغول کارند می‌توانند  با ٢٠ سال سابقه کار و ١٠ سال ارفاق سنوات بازنشسته و از ٣٠ روز حقوق بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور سال ٦٧ به تصویب رسید و آئین‌نامه آن سال ١٣٦٨ اجرایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز