خبرگزاری کار ایران

در استان گلستان رخ داد؛

تعطیلی موقت آجر ماشینی «گنبد» به دلیل قطعی گاز

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۸۹۵

با تعطیلی موقت واحد تولیدکننده آجر ماشینی «گنبد» به دلیل قطعی گاز حدود ۱۱۰ کارگر بلاتکلیف شدند.

منابع کارگری در استان گلستان گزارش کردند کارخانه آجر ماشینی «گنبد» واقع در محور جاده آزاد شهر به مینودشت به دلیل قطعی گاز هم اکنون به مدت نامعلومی تعطیل اعلام شده‌ و در نتیجه کارگران این واحد تولیدی شغل خود را از دست داده‌اند.

کارگران این واحد صنعتی به ایلنا گفته‌اند؛ این کارخانه از تقریبا ۲۰ روز پیش تعطیل اعلام شده است و اکثر کارگران آن هنوز بابت دستمزد ۵ تا ۸ ماهه  خود را از کارفرما طلب دارند.

طبق اظهارات منابع کارگری، مسئولان این کارخانه وعده داده‌اند تعطیلی این کارخانه موقتی است و کارگران بعد از وصل شدن گاز مجددا به کارشان بازمی‌گردند. با این وجود کارگران از تعطیلی چندین باره کارخانه نگرانند چراکه عقیده دارند ممکن است کارفرما نتواند به تعهدات خود عمل کند.

بنا بر ادعای کارگران، علاوه بر معوقات مزدی؛ کارفرما در زمینه پرداخت بیمه کارگران به تامین اجتماعی دچار مشکل است و این مساله؛ شرایط زندگی را برای کارگران و خانواده‌هایشان سخت کرده است.

به گفته کارگران، جدا از معوقات مزدی و بیمه‌ای، آنها هنوز عیدی سال ۹۵ خود را به دلیل ناتوانی مالی کارفرما دریافت نکرده‌اند.

کارگران آجر ماشینی گنبد در خاتمه تصریح کردند: رکود بازار ساخت و ساز به فعالیت این واحد تولیدکننده آجر ماشینی لطمه وارد کرده و توان رقابت در بازار را از آن سلب کرده است.

«غلامرضا طالبا» دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان با تایید خبر متوقف شده فعالیت کارخانه آجر ماشینی گنبد گفت: فعالیت این کارخانه به دلیل بدهی کارفرما به اداره گاز متوقف شده و در نتیجه کارگران آن با چندین ماه دستمزد معوقه سرگردان شده‌اند.

او با بیان اینکه در حال حاضر تشکیلات خانه کارگر پیگیر مشکلات کارخانه آجر ماشینی گنبد و کارگرانش است، افزود: در این مورد چندین جلسه با اداره کل کار استان و سایر نهادهای مرتبط با مشکلات کارخانه برگزار کرده‌ایم که در نتیجه آن کارفرما می‌بایست بخشی از  مطالبات کارگران و اداره گاز را پرداخت می‌کرد که در نهایت این پرداخت‌ها انجام نشد.

به گفته طالبا، کارفرمای این واحد تولیدی جدا از بدهی‌های خود به اداره گاز و کارگران کارخانه، بدهی مالی زیادی به سایر نهادهای مختلف  استان همانند تامین اجتماعی، اداره مالیات و اداره برق دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز