خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانکاری:

امنیت شغلی به معاش کارگران گره خورده/می‌توان به حذف قرادادهای سفید امضا امیدوار شد

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۰۳۶

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می‌گوید: امنیت شغلی صرفا متضمن باقی ماندن کارگران در سر کار نیست بلکه با معیشت و تمام ابعاد زندگی آنان گره خورده است.

فتح‌اله بیات در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: امنیت شغلی صرفا متضمن باقی ماندن کارگران در سر کار نیست بلکه با معیشت و تمام ابعاد زندگی آنان گره خورده است.

بیات افزود: اینکه وانمود می‌شود معیشت کارگران ارتباطی با بحث‌های امنیت شغلی ندارد، حرف غیرکارگری است که خواستگاه آن به تفکرات صاحبان سرمایه نزدیک‌تر است.

وی ادامه داد: از منطق صنفی نیروی کار، کارگران امنیت شغلی و امنیت معیشت را باهم و در کنار هم می‌بینند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با اشاره به برگزاری همایش امنیت شغلی همراه با امنیت سرمایه‌گذاری و تولید گفت: قطعا برگزاری چنین همایشی برای کارگران منشا خیر خواهد شد اما باید درنظر داشته باشیم که امنیت شغلی کارگران بیش از دو دهه است که به صورت مستمر تهدید می‌شود.

وی اینطور نتیجه‌گیری کرد: در مواجهه با مسائل صنفی کارگران نمی‌توان به صورت ایستا رفتار کرد و فقدان امنیت شغلی کارگران را تنهابه دولت مستقر نسبت داد، در واقع فهم این مسئله نیازمند بررسی همه‌جانبه عوامل موثر بر استمرار یا فسخ قراردادهای کار در یک بازه زمانی بلندمدت است.

بیات در ادامه افزود: عقل حکم می‌کند که با درنظر گرفتن انصاف عملکرد دولت را در عقد قراردادهای کار ببینیم چراکه در ۴ سال گذشته شرایط کارگران بهتر از گذشته بوده است اما در هر صورت برگزاری نشست‌های تخصصی مرتبط با مسائل صنفی نیروی کار موجب می‌شود تا کارگران صدای خود را به صورت رسا‌تر به گوش آنهایی برسانند که تنها در فکر تامین امنیت سرمایه‌گذاری هستند.

بیات با اشاره به در دست تدوین بودن آیین نامه تبصره یک ماده ۷ قانون کار گفت: تهیه این آیین نامه موجب می‌شود به حداکثر مدت معین در کارهای موقت پس از ۲۵ سال تعیین تکلیف گردد و باید در این رابطه از وزارت کار قدردانی نمود.

وی همچنین در خصوص رونمایی از سامانه جامع روابط کار که روز گذشته در حاشیه کنفرانس امنیت شغلی و امنیت تولید و سرمایه‌گذاری اتفاق افتاد، گفت: راه‌اندازی فراگیر این سامانه موجب می‌شود که در آینده‌ای نزدیک شاهد ساماندهی قراردادهای کار در بلندمدت باشیم.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی افزود: البته از این طریق عقد قراردادهای سفید امضا نیز پایان می‌یافت چراکه در این سامانه باید یک نسخه از قراردادهای کار ثبت شود تا اداره کار هر استان به صورت هوشمند بر آن نظارت کنند.

بیات در پایان گفت: بدین ترتیب در یک بازه زمانی بلندمدت شاهد پایان بخشیدن به انعقاد قراردادهای موقت کار خواهیم بود اما این نیازمند یک همفکری در میان اقشار جامعه کارگری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز