خبرگزاری کار ایران

کنترل معدن طلای بدخشان افغانستان در دست طالبان/روزانه ۶ دلار دستمزد به ۵۰۰ کارگر پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۷۲۲

۵۰۰ کارگر در معدن طلای بدخشان افغانستان در شرایط معیشتی نامناسب و با دستمزد ۶ دلار در روز کار می‌کنند.

به گزارش ایلنا، در حالی که ۵۰۰ کارگر در معدن طلای بدخشان افغانستان در شرایط معیشتی نامناسب و با دستمزد ۶ دلار در روز  کار می‌کنند؛ شورشیان تشکیلات طالبان کنترل استخراج این معدن را در دست گرفته‌اند و روزانه یک میلیون افغانی از آن درآمد دارند.

میزان دستمزدی که طالبان به این کارگران پرداخت می‌کند نامشخص است اما کارگرانی که قبلا در این معدن "تحت شدیدترین تدابیر امنیتی" کار می‌کردند به منابع دولتی گفته‌اند که طالبان  روزانه ۳۰۰ افغانی معادل ۶ شش دلار دستمزد به آنها پرداخت می‌کردند که به این ترتیب آنها برای گذارن زندگی مجبور هستند سه شیفت در روز کار کنند.

با سه شیفت کار در روز این کارگران ۱۰۰ ساعت در هفته کار می‌کنند. این در حالی است که قانون کار افغانستان تنها ۳۰ ساعت کار در هفته را به رسمیت شناخته است.

وزارت معدن افغانستان شش سال پیش استخراج این معدن را به یک شرکت ترک واگذار کرد و بعد از عقد قرارداد، این شرکت به دلیل ادامه ناامنی قادر به استخراج این معدن نشد.

این معدن در ولسوالی راغستان قرار دارد و به گفته منابع محلی تنها "عده محدودی" از مواهب آن بهره‌مند می‌شوند و محلی‌ها به سختی می‌توانند در این معدن به عنوان کارگر مشغول به کار شوند.   

در عین حال طالبان در حال بدست گرفتن اداره معادن دیگری همچون یاقوت، بیروج و زمرد دریایی در ولسوالی راغستان هستند که می‌توانند از منابع آن برای عضوگیری و گسترش عقاید افراطی بهره می‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز