خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران کاشی و سرامیک:

طرح کارورزی در کاشی‌سازی کارایی ندارد/صورت مسئله بیکاری پاک شدنی نیست

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۱۵۸

یک فعال صنفی کارگران کاشی و سرامیک می‌گوید هم اکنون مشکل کارگران شاغل در این صنعت نه فقدان مهارت‌های آموزشی بلکه نبود امنیت شغلی و تعدیل‌های گسترده است از این رو به نظر نمی‌رسد که طرح کارورزی از کارایی لازم برخوردار باشد.

«عزیزه شریفی» فعال صنفی کارگران کاشی و سرامیک در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: هم اکنون مشکل کارگران شاغل در صنعت کاشی و سرامیک نه فقدان مهارت‌های آموزشی بلکه نبود امنیت شغلی و تعدیل‌های گسترده است از این رو به نظر می‌رسد که دست‌کم طرح کارورزی نتواند به کارگران کاشی و سرامیک کمک موثری بکند.

این فعال صنفی کارگری با تاکید بر اینکه هم اکنون مهارت آموزی چندان که باید در ورود به بازار کار صنعت کاشی و سرامیک موثر واقع نمی‌شود، گفت: صنعت کاشی و سرامیک کشور در بخش آزمایشگاهی نیازهای خود را از میان فارغ التحصیلان دانشگاهی تامین می‌کند اما در سایر بخش های این صنعت نیاز چندان به گذراندن آموزش های آکادمیک وجود ندارد.

نماینده کارگران کاشی و سرامیک ایرانا تصریح کرد: با توجه به اینکه در طرح کارورزی کارفرمایان تا ۲ سال از پرداخت سهم بیمه حق کارورزان  معاف هستند این نگرانی وجود دارد که کارورزان پس از اتمام دوره ۲ ساله معافیت‌ها دیگر جایی در آن کارگاه نداشته باشند.

این فعال صنفی کارگری افزودد: از سویی هم اکنون کارگرانی در صنعت کاشی و سرامیک وجود دارند که با بیش از ۲۰ سال سابقه کار به تعداد انگشتان یک دست سابقه بیمه دارند. از این رو این نگرانی وجود دارد که کارورزان در محیط‌های کاری جدید استثمار شوند.

نماینده کارگران کاشی و سرامیک ایرانا در ادامه با بیان اینکه دولت باید توان خود را صرف هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید کند، گفت: اینکه صرف بگوییم مشکل عدم ورود فارغ التحصیلان به بازار کار فقدان مهارت‌های آموزشی است صرفا پاک کردن صورت مسئله است.

وی افزود: هم اکنون از دست رفتن بازارهای صادرت و رکود در صنعت ساختمان موجب فروش نرفتن محصولات تولیدی و آسیب به معیشت کارگران شده است  اما در کمال تعجب می‌بینیم  که تمرکز‌ها بر طرحی رفته است که موفقیت آمیز بودن آن در هاله ای از ابهام است که نتیجه این امر تنها تنش آفرینی در حوزه روابط کار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز