خبرگزاری کار ایران

مطالبات راننده‌های معدن زمستان یورت فراموش شده/پول بنزین موردنیاز برای روشن کردن ماشین‌هایمان را نداریم

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۰۲۳

پرداخت مطالبات مزدی حدود ۸ نفر از راننده‌های استیجاری معدن زمستان یورت در ماه‌های گذشته هنوز پرداخت نشده‌ است. این کارگران همچنین از دریافت مقرری بیمه بیکاری بعداز وقوع انفجار که منجر به متوقف شدن فعالیت معدن و بیکاری کارگران شده، محروم هستند.

منابع کارگری ایلنا در معدن زمستان یورت خبر دادند، پرداخت مطالبات مزدی حدود ۸ نفر از رانندهای استیجاری  معدن زمستان یورت که مسئولیت جابجایی  مدیران را در این واحد معدن برعهده دارند؛ در ماه‌های گذشته پرداخت نشده و این کارگران به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه از دریافت مقرری بیمه بیکاری محروم هستند.

در همین رابطه، یکی از کارگران راننده که نخواست نامش فاش شود به ایلنا گفت: ما حدود ۸ راننده خوروهای سواری و مینی‌بوس در معدن زغال سنگ زمستان یورت هستیم که بصورت مستقیم با کارفرما تا اسفند ماه ۹۵ قرارداد کار داشتیم که این قرارداد تا چند روز قبل از حادثه وقوع انفجار معدن زمستان یورت در سالجاری تمدید شد و از آن موقع تا هم‌اکنون فاقد قرارداد کار بوده و همانند سایر کارگران معدن بیکار شده‌ایم.

او با بیان اینکه طبق قرارداد مدیریت شرکت باید هر ماهه مطالبات مزدی ما را به همراه اجاره بهای خودروها در موعد مقرر پرداخت می‌کرد، افزود: در حال حاضر مطالبات مزدی هریک از ما کارگران از دو تا ۷ماه به تاخیر افتاده و زمانی که پیگیر مطالبات خود از کارفرما می‌شویم پاسخگوی پرداخت آن نیست.

 به گفته وی، جدا ازمعوقات مزدی، کارفرما در زمان اشتغال پرداخت حق بیمه  ما ۸ راننده را برعهده نگرفت و ما در طول فعالیت چند ساله شغلی‌مان به‌رغم سختی کاری که داشتیم فاقد بیمه تامین اجتماعی بودیم.

او گفت: در آستانه چهلمین روز از وقوع حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت که منجر به کشته شدن ۴۳ نفر از همکارانمان شد؛ کارفرما در حالی مطالبات ما ۸ کارگر را پرداخت نمی‌کند که همه مطالبات معوقه کارگران و رسمی وپیمانی معدن زمستان یورت را به صورت کامل پرداخت کرده است. حتی  مطالبات حدود ۱۰۰ کارگر بازنشسته این واحد معدنی نیز بابت قسمتی از مطالبات مزدی دوران بازنشستگی‌شان در حال پیگیری است تا پرداخت شود.

این کارگر راننده تاکید کرد: در حال حاضر بیش از یک ماه است بیکار هستیم حتی پول بنزین مورد نیاز برای روشن کردن ماشین‌های خود نداریم. در عین حال به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه تامین اجتماعی نمی‌توانیم همانند همکارانمان در معدن از  مقرری بیمه بیکاری استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز