خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران فولاد بویر احمد مقابل استانداری کهکیلویه وبویر احمد

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۸۸۸

در پی حادثه روز گذشته کارخانه فولاد بویر احمد که منجر به مصدومیت ۹ نفر از کارگران شد، صبح امروزگروهی از کارگران این واحد صنعتی با تجمع مقابل ساختمان استانداری کهگیلویه وبویراحمد خواستار تعیین تکلیف معوقات مزدی و بهبود ایمنی شغل خود شدند.

به گزارش ایلنا، به دنبال حادثه انفجار روز گذشته کارخانه فولاد بویراحمد  تعدادی از کارگران این واحد صنعتی صبح امروز تجمعی را مقابل ساختمان استانداری کهکیلویه و بویراحمد برپا کردند.

کارگران حاضر در این تجمع صنفی که در سه سال گذشته چند نوبت برای پیگیری معوقات مزدی ی و مشخص نبودن شرایط ادامه کارشان تجمع کرده بودند، امروز علاوه برپگیری مطالبات معوقه خواستار توجه به شرایط ایمنی حاکم در کارخانه فولاد بویراحمد نیز شده‌اند.

این کارگران مدعی هستند: علاوه بر آنکه چندین ماه دستمزد معوقه طلبکارند از کمترین امکانات و تجهیزات اولیه ایمنی برخورداند که یک نمونه آن تلفات انسانی حادثه روز گذشته بوده است.

به گفته این کارگران از سوی دیگر تا  پیش از وقوع این  حادثه دلخراش همیشه آنها با مشکل تمدید نشدن دفترچه بیمه های خود به دلیل بدحسابی کارفرما مواجه بود‌اند اما در پی حادثه اخیر ظاهرا تمامی این مطالبات به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز شده است.

در این زمینه معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با حضور در اجتماع کارگران گفته است که تمامی مشکلات و دغدغه های کارگران این کارخانه تولیدی در اسرع وقت و اوایل هفته آینده با مسولان کشوری و استانی این واحد صنعتی به طور جدی پیگیری خواهد شد.

فتاح محمدی اظهار داشت که پیگیری مطالبات و حقوق کارگران این کارخانه یکی از اولویت های جدی مسئولان امر است و تاکنون پیگیری های لازم نیز در این راستا با مدیران این کارخانه در سطح ملی انجام شده است.

وی تصریح کرد که مهمترین خواسته مسئولان به ویژه سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد تعیین وضعیت شغلی و کاری کارگران و رفع دغدغه های خانواده های آنان است و بدون شک در هفته آینده نیز وضعیت آنها باید تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز