خبرگزاری کار ایران

اولین جلسه شورای عالی حفاظت فنی در سال ۹۶ برگزارشد

اولین جلسه شورای عالی حفاظت فنی در سال ۹۶ با حضور معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و اعضای شورا و نمایندگان سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد.

به گزارش ایلنا،  اولین جلسه شورای عالی حفاظت فنی در سال ۹۶ با حضور معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و اعضای شورا و نمایندگان سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد.

دراین جلسه احمد مشیریان معاون وزیر و رئیس شورایعالی حفاظت فنی ضمن ابراز همدردی با جامعه کارگری برای حادثه معدن آزادشهر اجرای صحیح آیین نامه های حفاظت فنی و بهداشت کار را از عمده عوامل کاهش حوادث ناشی از کار دانست و گفت : اجرای آیین نامه های ایمنی نه تنها از حوادث ناشی از کار جلوگیری می کند بلکه بار مالی ناشی از حوادث کار را از دوش کارفرما بر می دارد که این امر به نفع کارفرمایان است.

وی  با تاکید بر تصویب راهکارها و دستورالعملهای مهم ایمنی اظهار داشت : مسئولین ایمنی  نقش و جایگاه بسیار با اهمیتی  در ایمن سازی محیطهای کار بر عهده دارند .

سپس اصابتی مدیر کل بازرسی کار و دبیر شورایعالی حفاظت فنی با تشریح عملکرد شورا در سال ۱۳۹۵  و با تکیه بر عملکرد کمیته های استانی کارهای سخت وزیان آور، برخی از مشکلات موجود در اجرای قانون را مطرح کرد و مقرر شد که در خصوص نظارت و آموزش اعضای کمیته های استانی با عزیمت نمایندگانی از شورا اقدام عملی صورت پذیرد .

وی همچنین برنامه های شورا در سال ۹۶ را  تشریح کرد  و  در ادامه موضوع تدوین آئین نامه های در دست اقدام در سالجاری را مطرح و در خصوص نقش تشکل های تخصصی کارگری و کارفرمایی در روند تهیه آئین نامه های مذکور تاکید  کرد .

گفتنی است پس از بحث و تبادل نظر و ارائه پیشنهادات ، اعضا بر نقش ایمنی بر اشتغال و پایداری مشاغل موجود اذعان داشتند.

کد خبر : ۴۸۸۵۲۱