خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

مسئول ایمنی واحدهای پرخطر در بخش خصوصی مشخص شود

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۰۸۶

فرامز توفیقی معتقد است: اگر اصول ایمنی در محیط‌های پرخطر مانند معادن اجرایی می‌شد؛ امروز شاهد جان باختن این تعداد معدن‌کاران نبودیم.

فرامرز توفیقی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با حادثه انفجار معدن زمستان یورت غربی در استان گلستان گفت: معادن الزاما نیاز به کانال خروج گاز دارند؛ آنها باید ورودی و خروجی دوگانه داشته باشند.

وی ادامه داد: آنها باید دتکتور (تشخیص دهنده) گاز داشته باشند؛ در قدیمها معدنچیان با خود قناری می بردند و از بی حالی قناری می‌فهمیدند که تجمیع گاز رخ داده.

این فعال کارگری با بیان این که سوال اینجاست که مسئولیت ایمنی این نوع واحدهای پرخطر در بخش خصوصی بر عهده کیست؛ افزود: باید پیگیری کرد که آیا طرح خودایمنی جدید وزارت کار مبنی بر تفویض مسئولیت به واحد HSE واحدها و شرکت ها می‌تواند کارایی کافی داشته باشد.

توفیقی ادامه داد: مشخص نیست چه زمانی قرار است بحث ایمنی در کشور ما جدی گرفته شود؛ در همین مورد معدن یورت، بحث در دو سطح  قابل طرح است؛ اول این که باید مشخص شود که آیا پایش و بررسی اصول ایمنی توسط ضابطین قانونی انجام شده یا خیر و در سطح بعدی، اگر بررسی انجام شده و نتایج به کارفرما اعلام شده، آیا کارفرمای بخش خصوصی هیچ اقدامی در جهت رعایت اصول ایمنی انجام داده یا نه.

وی در تشریح این مطلب ادامه داد: مشخص نیست آیا گزارش خرابی دتکتورها وکمبود تعداد دتکتورها اعلام شده بود؟ آیا خرابی و تک راهرو بودن و نبود راهرو فرار به کارفرما گوشزد شده بود؟ در نهایت  و در کلیت امر می‌بینیم سهل انگاری واحدهای مسئول باز حادثه آفریده است.

این فعال کارگری در پایان تصریح کرد: به راستی تا کی کارگران باید تاوان سهل‌انگاری‌ها را بدهند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز