خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار استان گلستان:

مطالبات جاری و معوقه کارگران معدن زمستان یورت پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۶۸۰

به گفته ریس اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی استان گلستان از روز شنبه (16 اردیبهشت‌ماه) کمیته‌های سه‌گانه‌ رسیدگی کننده به حادثه معدن زمستان یورت فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

«سعید مازندرانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، یادآور شد: کمیته‌های سه‌گانه‌‌ای که به دستور وزرای کار و صنعت در رابطه با حادثه زمستان یورت تشکیل شده‌اند از روز شنبه (16 اردیبهشت‌ماه) فعالیت خود را در سه زمینه علت یابی حادثه، پیگیری مطالبات خانواده‌های بازمانده و کارگران و تجهیز و ایمنی مجموعه معادن مستقر در استان گلستان آغاز خواهند کرد.

وی گفت: به صورت مشخص از طریق کمیته‌ای که وظیفه پیگیری مطالبات حقوقی کارگران معدن زمستان یورت و خانواده‌های  بازمانده را برعهده خواهد داشد، تمام تلاش خود را خواهیم کرد که تکلیف پرداخت معوقات مزدی جاری و پرداخت نشده این کارگران را روشن کنیم.

این مقام مسئول وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر مطالبات مزدی فروردین ماه تمامی کارگران معدن زمستان یورت پرداخت شده است، افزود: البته کارگران این معدن بابت معوقات مزدی سال گذشته مطالبات برزمین مانده‌ای دارند که به دوره توقف 5 تا 6 ماهه فعالیت این معدن مربوط می‌شود.

مازندرانی در عین حال با بیان اینکه در پی حادثه روز گذشته دست‌کم فعالیت این واحد معدنی برای مدت نزدیک به 6 ماه متوقف خواهد شد، افزود: همانطور که وزیر کار شخصا اعلام کرند در طی این مدت نیز مطالبات مزدی کارگران معدن زمستان یورت پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: در تلاش خواهیم بود تا از طریق کارفرما و نیز استفاده از ظرفیت بیمه بیکاری تکلیف پرداخت مطالبات جاری و پرداخت نشده معدنچیان زمستان یورت را مشخص کنیم.

مازندرانی همچنین از پیگیری ویژه در خصوص پرداخت مطالبات خانواده‌های بازمانده خبر داد و گفت: علاوه براین به خانواده‌های کارگران مصدوم جان و باخته تمامی هزینه‌های غرامت‌های تعلق خواهد گرفت و قرار است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت مستمری های بیمه‌ای آنها نیز برقرار شود.

این مقام مسئول در عین حال با یادآوری اینکه بازرسان اداره کار استان گلستان مرتبا از این واحد معدنی بازرسی می کردند افزود:روز گذشته نیز قبل از وقوع حادثه بازرس اداره کار در منطقه زمستان یورت حضور دشته اما به مورد خاصی برخورد نکرده است.

به گفته مازندرانی کار در معدن بسیار پر خطر وریسک پذیر است وبا وجود مجهز بودن به همه تجهیزات نمی توانیم از وقوع حوادث کار در معدن جلوگیری کنیم.

طبق اظهارات وی در مورد معدن زمستان یورت  که  1800 متر عمق دارد می توان گفت هرروز گاز سنجی توسط عوامل ایمنی آن انجام می شده اما در نهایت با یک خطا جزئی فاجعه انسانی این چنینی رخ داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز