خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به حادثه معدن یورت:

مهمترین توقع جامعه کارگری جلوگیری از تکرار چنین حوادثی است

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۶۰۷

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: مهمترین توقع جامعه کارگری این است که در کنار شناسایی دقیق علت اصلی حادثه روز گذشته از تکرار چین حوادثی برای همیشه جلوگیری شود.

نصرالـله دریابیگی در گفت‌وگو با ایلنا ضمن ابراز تاسف از وقوع حادثه انفجار معدن زمستان یورت که به کشته شدن تعداد زیادی از کارگران این واحد معدنی شده است، گفت: این نخستین باری نیست که برای کارگران شاغل در بخش معدن چنین اتفاقی می‌افتد اما با توجه دستور اکیدی که از سوی رئیس جمهور برای رسیدگی به حادثه اخیر معدن زمستان یورت داده شده است دیگر چنین حوادثی در هیچ‌جای کشور، تکرار نشود.

این فعال کارگری با یادآوری این نکته که در دو دهه گذشته شمار قابل توجهی از کارگران معادن زغال‌سنگ در استان‌های مختلف براثر حوادث ناشی از کار جان‌باخته‌اند، افزود: اقدام دولت در خصوص اعزام دو عضو کابینه به محل حادثه گام مثبتی است و قطع یقین خانواده‌های بازمانده از اینکه در چنین لحظات سختی وزرای صنعت و کار را در کنار خود می بیینند تاحدودی احساس آرامش می‌کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در عین حال با مثبت ارزیابی کردن اقداماتی که دولت برای برقراری مستمری خانواده‌های بازمانده و تامین معاش کارگران باقیمانده معدن زمستان یورت در دوران توقف فعالیت معدن دارد، گفت: در عین حال مهمترین توقع جامعه کارگری این است که در کنار شناسایی دقیق علت اصلی حادثه روز گذشته از تکرار چین حوادثی برای همیشه جلوگیری شود.

وی بابیان اینکه کارگران بخش معدن و به ویژه کارگران معادن زغال سنگ هموراه دارای یکی از سخت‌‌ترین و پردردسر ترین مشاغل دنیا هستند، افزود: با این حال در ادوار مختلف تاریخ این کارگران در معرض آسیب‌های جدی حوادث شغلی قرار داشته‌اند که نمونه آنها در یک دهه گذشته برای گروه های مختلفی از کارگران معادن زغال سنگ کرمان و.... اتفاق افتاده است.

دریابیگی افزود: برای همین نمی‌توان و نباید با پیش داوری‌های سیاسی و غرض ورزی‌های جناحی در مورد چنین اتفاقات ناگواری موضع‌گیری کرد و تنها توقع کارگران معادن این است که از طریق اندیشیدن تمهیدات لازم از تکرار چنین حوادثی برای همیشه جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز