خبرگزاری کار ایران

به دلیل مخدوش بودن سوابق بیمه‌ای اتفاق افتاد؛

بازماندن اخراجی‌های«تولی پرس»و«بسته بندی البرز» ا ز دریافت مقرری بیکاری

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۲۶۴

حدود ۳۵نفر از کارگران رسمی وقرار دادی دو کارخانه «تولی پرس»و«بسته بندی البرز» که در هفته‌های گذشته تعدیل شده بودند، به دلیل مخدوش بودن سوابق بیمه‌ای خود از حق در یافت مقرری بیمه بیکاری بازماندند.

به گفته منابع خبری ایلنا، حدود ۳۵نفر از کارگران رسمی وقرار دادی دو کارخانه «تولی پرس»و«بسته بندی البرز» که در هفته‌های گذشته تعدیل شده بودند، به دلیل مخدوش بودن سوابق بیمه‌ای  خود از حق در یافت مقرری بیمه بیکاری بازماندند.

آنها می‌گویند: کارگران  اخراج شده زمانی که برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کردند متوجه شدند که به دلیل آنچه که سازمان تامین اجتماعی آنرا مخدوش بودن سوابق بیمه عنوان کرده است، واجد شرایط دریافت مقرری بیمه بیکاری نیستند.

در همین رابطه یکی از کارگران تعدیل شده «تولی پرس»و«بسته بندی البرز» می‌گوید: حدود ۳۵ کارگر هستیم که تا نزدیک به ۱۴ سال سابقه کاری داریم.

برپایه این اظهارات تعداد ۲۷ نفر از این کارگران تا قبل از تعدیل در استخدام کارخانه تولی پرس بودند و ۷ کارگر دیگر در صنایع بسته بندی البرز مشغول کار بودند.

این کارگر در تشریح موقعیت خود و دیگر همکاران بیکار شده‌اش گفت: زمانی که بعد از اخراج برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره  تامین اجتماعی شهر صنعتی البرز مراجعه کردیم به ما گفته شد که  چهار ما از حق بیمه سال ۹۵ آنان به تامین اجتماعی پرداخت نشده است و بنابراین با وجود پرداخت شدن حق بیمه هیچ مبلغی بابت مقرری بیمه بیکاری به ما تعلق نمی‌گیرد.

وی  همچنین  در مورد وضعیت کارگران دو کارخانه «تولی پرس»و«بسته بندی البرز» به ایلنا گفت: ظاهرا کارفرما  قصد  کم کردن تعداد روز های مرخصی حدود ۵۸۰ کارگری  شاغل در این دو کارخانه را دارد که به اجبار  تا روز نوزدهم اردیبهشت به مرخصی فرستاده شده بودند.

به گفته وی از  چند روز پیش  مسئولین اداری این دو کارخانه » که  تحت مسئولیت کارفرمای واحد در محوطه‌ای واقع در شهر صنعتی البرز قزوین مشغول به کارند از کارگران در خواست می کنند که پای برگه های را  امضاء کنند که نشان از توافقی بودن مرخصی ها می داد.ضمن اینکه کارفرما تاکید کرده بعد از تایید این برگه ها هیچ یک از کارگران تا شهریور ماه حق استفاده از مرخصی را ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز