خبرگزاری کار ایران

توضیحات هلدینگ داروگر درباره اخبار تولی پرس وداروگر

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۱۶۶

در پی انتشار اخباری در خصوص وضعیت اشتغال کارگران «تولی پرس» و«بسته بندی البرز» در سال 96، مدیریت هلدینگ داروگر در مقام کارفرمای این دو واحد صنعتی توضیحاتی را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، در پی انتشار اخباری با عناوین کارگران «تولی پرس» و«بسته بندی البرز»به مرخصی اجباری رفتند و مرخصی اجباری کارگران داروگر دنباله‌دار شد  که در تاریخ  ۱۴ فروردین ماه سال جاری در بخش کارگری ایلنا منتشر شد، مدیریت هلدینگ  داروگرجهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی مکتوبی را در اختیار ایلنا قرار داد. که متن کامل آن به شرح ذیل است:

با سلام احتراماً وفق خبر منتشره فوق‌الذکر و عطف به ماده ۲۳ قانون مطبوعات جوابیه جهت انتشار در آن رسانه ارسال می‌گردد.

پایبندی به آیه صدر این نوشتار نه تنها جزء رسالت ذاتی هر خبرنگار و رسانه‌ای می‌باشد که قاعدتاً در خارج از مبانی و اعتقاد اسلامی نیز به عنوان یک شعار کاری و رسالت شغلی برای این اقشار پذیرفته شده است و اینکه یک رسانه و نهاد خبری اقدام به انتشار اقوال و اخبار کذبی می نماید، آن هم بدون تحقیق و استعلام از مجموعه‌ای که مورد تخریب و افترا واقع شده است جای تعجب بسیار دارد.

این نوع درج خبر بی‌شک در جهت ایجاد فضای یاس و تردید در جامعه بوده و مغایر رسالت همه خدمتگزاران در جهت عمل به فرامین مقام معظم رهبری مربوط به سال ۹۶ «اقتصاد مقاومتی – تولید و اشتغال» می‌باشد و چیزی جز خشنودی دشمنان نخواهد داشت. جهت یادآوری بخشی از بیانات معظم له را مجددا یادآوری می‌نماییم:

اقتصاد مقاومتی یک مجموعه است، این مجموعه اگر فقط در زیر نام اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار بگیرد ممکن است چندان منشا اثر نباشد؛ من علاج را در این می‌بینم که این مجموعه را به نقاط مهم تقسیم کنیم و برای هر نقطه کلیدی و مهمی یک فصلی از زمان را قرار بدهیم؛و از مسئولین و افراد شاخص و از آحاد مردم بخواهیم که همه همت خود را بر روی آن نقاط کلیدی متمرکز کنند؛ به نظر من علاج در این است که این قنطه کلیدی را امسال درست شناسایی کنیم. به اعتقاد من این نقطه کلیدی متمرکز کنند؛ به نظر من علاج در این است که که این نقطه کلیدی را امسال درست شناسایی کنیم. به اعتقاد من این نقطه کلیدی عبارت است از تولید، تولید داخلی و اشتغال و عمدتاً اشتغال جوانان؛ اینها آن نقاط کلیدی اصلی است. اگر ما توانستیم روی این دو نقطه متمرکز شویم و کارها را بر این اساس برنامه‌ریزی و دسته‌بندی بکنیم، تصور این است که کار به میزان زیادی جلو خواهد رفت و موفقیت‌های چشمگیر و محسوسی پیش خواهد آمد؛ لذا من شعار امسال را «اقتصاد مقاومت: تولید- اشتغال» قرار می‌دهم؛ یعنی اقتصاد مقاومتی عنوان کلی است، بعد تولید و اشتغال؛ این مجموع نقاطی است که بایستی همه بر روی آن متمرکز بشوند. مطالبه من و مطالبه مردم از مسئولین عزیز و محترم این است که بر روی این دو نقطه تمرکز بشوند و کارها را با برنامه‌ریزی انجام بدهند و انشاالله در پایان سال نتایج آن را بتوانند به مردم گزارش کنند.

حال درج اخباری نظیر آنچه در خبر شماره ۴۷۴۰۶۱ آن خبرگزاری منتشر شده است چگونه با مطالبه مقام معظم رهبری و مردم مطابقت دارد؟ و حداقل حساسیت جهت اجرای فرامین معظم له ازنظر این پخش تولیدی که خود را یکی از خدمتگزاران کوچک مردم می داند که جلوگیری از پراکنده کردن بذرپراکنده و یاس و نیز رعایت حقوق حداقلی این واحد تولیدی که بار بخش عظیمی از تولید صنایع شوینده و آرایشی و بهداشتی این کشور را به دوش می‌کشید، استعلام ساده‌ای از مدیران این شرکت انجام شده و سپس اقدام به درج اخبار نمایید.

انتشار اخبار خلاف واقع از واقعیت‌های تولیدی و کاری حاکم بر صنعت کشور نه تنها در فرآیند آگاه‌سازی جامعه با نیت انسجام تولید ملی و اشتغال و خودکفایی مثمرثمر نخواهد بود، بلکه باعث از هم‌گسیختگی شالوده و مبنای سرمایه‌گذاری‌های تولیدی را نیز خواهد شد. خبری که مشخص نیست با پشتوانه کدام منبع خبری موهوم تنظیم شده و صحت آن به هیچ وجه بر منتشرکنندگان آن مکشوف نگردد مسلم است که به راحتی مورد آماج حملات رسانه‌های خارجی و باعث سوءاستفاده آنان شده و این امر نه تنها جنبه حمایتی از کارگر نمی‌تواند داشته باشد که خود سبب بی‌اعتمادی عمومی در سرمایه‌گذاری‌های صنعتی شده و به تبع آن موجب تردید نسبت به عملکرد رسانه‌های عمومی خواهد شد.

هلدینگ داروگر که شامل کارخانه‌های شوینده، بهداشتی و‌آرایشی کف، تولی‌پرس، تولیددارو، روغن نباتی جهان شیرینی شکلات کیوان و ۱۲ تولیدی بزرگ که زیرمجموعه هلدینگ می‌باشد در مورد خبر مربوطه به زیر مجموعه‌های خود ضمن تکذیب کلیه موارد، اعلام می‌دارد چطور ممکن است مجموعه‌ای که بیش از ۶۰ درصد بازار شوینده آرایشی بهداشتی را تامین می‌کند تعطیل شود؟ با توجه به اینه کلیه کارخانجات در سال حداقل یک ماه، اوراهل دارند.

آیا این ممکن است که خط تولید پودر لباسشویی ما که روزانه هزار تن پودر شوما و دریا و کف را تولید می‌کند، اورهال نشود؟ یا دستگاه شامپو تخم مرغی ما که در سراسر دنیا شناخته شده و روزانه بیش از ۱۰۰ تن تولید می‌شود نیازی به تعمیرات سالیانه ندارد؟

با عنایت به اینکه هلدینگ داروگر با توجه به سهم بازار و قیمت‌های مناسب، تنظیم‌کننده قیمت محصولات شوینده و بهداشتی کشور است، سعی شده با حداقل تعطیلی بعد از نوروزامکان از سرگیری تولید را داشته باشیم.

البته برای جلوگیری از آسیب دیدن مصرف‌کننده‌ها به دلیل کمبود احتمالی محصولات، پیش از تعطیلات، شیفت‌های کاری را دو برابر کردیم تا با بالا بردن موجودی انبارها بتوانیم در ایام تعمیرات، نیاز بازار را تامین کنیم. مثلاً در اسفندماه به جای تولید روزانه ۵۰۰ تن مایع ظرفشویی ریکا و جام، ۹۰۰ تن تولید کردیم تا در فروردین ماه با شوک کمبود مایع ظرفشویی مواجه نشویم.

مجموعه ها و اشخاصی که تحمل این حجم تولید با کیفیت و قیمت مناسب را ندارند، با شایعات بی‌اساس سعی در تخریب جایگاه ما داشتند که به لطف خداوند متعال این مسائل باعث ایجاد اشکال در کار ما نشد، و به کلیه پرسنل و مصرف‌کنندگان عزیز اعلام می‌کنیم امسال تعداد محصولات به بالای هزار قلم افزایش خواهد یافت.

درج خبر تعطیلی این کارخانه آن هم در صفحه اول آن رسانه پر مخاطب علاوه بر داشتن تبعات مالی سنگین برای این کارخانه باعث ایجاد جو روانی جبران ناپذیری بین کارگران و پرسنل زحمتکش این مجموعه شده و جو بدبینی را بین تولیدکنندگان و صاحبان صنایع نسبت به رسانه‌ها ایجاد می‌نماید.

همچنین در خصوص حقوق کارگران و نیز ارائه لیست‌های بیمه نیز تاکید می‌گردد هیچ‌گونه بدهی یا تاخیری صورت نگرفته و اظهارات مسئولین ذیربط خد موید این موضع می‌باشد.

لذا این شرکت ضمن حفظ حقوق مسلم خود در پیگیری حقوقی درج این خبر کذب، تقاضای چاپ این جوابیه را در همان صفحه درج شده خبر مطابق قانون دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز