خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور:

اثری از اصلاح در اصلاحیه قانون کار نیست/ کارگران را ناچار به شکستن سکوت‌شان نکنید

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۶۷۸

اولیا علی‌بیگی می‌گوید اگر دولت هرچه سریعتر نسبت به استرداد لایحه اصلاح قانون کار اقدام نکند، جامعه کارگری را از خود ناامید خواهد کرد.

اولیا علی بیگی( رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: این لایحه پیش‌نویسی است که در دولت قبل تهیه شده و در همان زمان بدون توجه به دیدگاه‌های شرکای اجتماعی به مجلس ارسال شد؛ در زمان آن دولت، اعتراضات کارگران منجر شد که لایحه مسکوت بماند.

وی افزود: انتظار داشتیم در دولتی که به نام تدبیر و امید آغاز به کار کرده، این لایحه در دستور کار قرار نگیرد اما متاسفانه دولت آن را به مجلس فرستاد و اکنون نیز حاضر نیست نسبت به بازگرداندن آن اقدام کند.

این فعال صنفی با بیان این که این عملکرد دولت می‌تواند به ناامیدی کارگران بیانجامد گفت: علیرغم این که دولت تدبیر و امید تمامی لوایح و مصوبات دولت قبل را کنار گذاشته، جای سوال است که چطور لایحه معیوب اصلاح قانون کار که به ضرر صددرصدی کارگران است، از جدول برنامه‌های دولت خارج نشده است.

علی بیگی با اشاره به نشستی که چند ماه قبل هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار با وزیر کار برگزار کرد، اظهار داشت: در این نشست، جناب وزیر وعده داد که حتما لایحه را پس خواهد گرفت و ما همچنان منتظر تحقق این وعده هستیم.

وی تاکید کرد: باید گفت کارگران به هیچ وجه مخالف اصلاح و بهبود در قوانین نیستند اما در پیش‌نویس اصلاحیه نشانه‌ای از اصلاح واقعی دیده نمی شود و تنها چیزی که می‌بینیم، تخریب و تضعیف حمایت های حداقلی و مخدوش شدن حقوق بنیادین کار است.

رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در پایان تصریح کرد: جامعه کارگری تا به امروز به نشانه همراهی سکوت کرده است؛ دولت نباید از این سکوت سوءاستفاده کند و آن را حمل بر رضایت و امیدواری کارگران نماید؛ اگر دولت نخواهد لایحه معیوب را برگرداند، این سکوت چندان به درازا نخواهد کشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز