خبرگزاری کار ایران

به دنبال برگزاری یک تجمع اعتراضی؛

چندین نهاد حقوق بشری خواستار آزادی کارگران زندانی روس شدند

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۲۰۸

چندین نهاد حقوق بشری خواستار آزادی صدها کارگر عضو اتحادیه کارگران خودروسازی روسیه شدند که هفته گذشته به دلیل ترتیب دادن یک تجمع اعتراضی بازداشت شده بودند. اعتراض آنان به کاهش سطح درآمدها، افزایش شکاف طبقاتی و فساد دولتی بازمی گردد.

به گزارش ایلنا، چندین نهاد حقوق بشری خواستار آزادی صدها کارگر عضو اتحادیه کارگران خودروسازی روسیه شدند که هفته گذشته به دلیل ترتیب دادن یک تجمع اعتراضی بازداشت شده بودند. عف بین الملل، فدراسیون جهانی جامعه های حقوق بشر و دیدبان حقوق بشر از نهادهای بین المللی هستند که خواستار آزادی این کارگران شده اند.

این تجمع اعتراضی در شهرهای سن پتروزبورگ و مسکو روسیه برگزار شده بود و بلافاصله توسط نیروهای امنیتی مستقر در محل با خشونت سرکوب شد؛ این در حالی است که در قوانین کار روسیه حق اعتصاب برای کارگران به رسمیت شناخته شده است اما دولت حق آزادی برای اتحادیه های مستقل کارگری را به رسمیت نمی شناسد.  

در سال های گذشته با وجود افزایش تعداد میلیاردهای روس به لطف افزایش درآمدهای نفتی، تعداد فقرا در این کشور افزایش یافته است. حال نابرابری درآمدی به گونه ای است که به گفته اتحادیه های کارگری روسیه قدرت خرید کارگران در شهرهای بزرگ همچون مسکو و سن پترزبورگ نسبت به 3 دهه گذشته به نصف کاهش یافته است.

اتحادیه کارگران خودروسازی روسیه یکی از معدود اتحادیه های مستقلی است که همواره مورد غضب ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه قرار گرفته است به گونه ای که کارگران عضو این اتحادیه بلافاصله توسط کارفرمایان خود اخراج می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز