خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری کردستان:

بیمه کردن کولبران فقط یک مُسَکِن موقت است

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۱۹۰

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان کردستان می‌گوید: بیمه کردن کولبران فقط یک مسکن موقت است؛ در حالی که بهترین راه، ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نماینده پیرانشهر در مجلس چند روز پیش از این  گفت: با موافقت وزیر کار، کولبران از نیمه دوم فروردین 96 بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند.

این اظهارات در حالی انجام می شود که در زمستان امسال، چندین کولبر در آذربایجان غربی بر اثر برف و سرما جان خود را از دست دادند و این اتفاق، بازتاب رسانه‌ای گسترده ای پیدا کرد.

شاکر ابراهیمی (رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان کردستان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در همین رابطه می‌گوید: بیمه کردن کولبران، نمی‌تواند شرایط شغلی سخت و جانکاه آنها را تغییر دهد؛ بلکه فقط یک مسکن موقت است.

وی ادامه می‌دهد: حالا زیر فشار رسانه ها می‌خواهند یک سری کارهای روبنایی انجام دهند، در حالیکه ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار در مناطق مرزی، تنها چاره بنیادین است.

این فعال کارگری هدف از این اقدام را ایجاد پشتوانه موقتی برای خانواده‌های کولبران می‌داند و می‌گوید: تنها فایده بیمه کردن کولبران اینست که در صورت بروز اتفاقات مرگبار، لااقل غرامت به خانواده‌های کولبران پرداخته می‌شود وگرنه این بیمه شدن به بازنشستگی منجر نخواهد شد، چرا که هیچ کس نمی تواند بیست یا سی سال کولبری کند.

ابراهیمی در پایان تاکید می‌کند: مسئولان باید به جای ارائه راهکارهای ظاهری به قصد خاموش کردن صدای اعتراضات مردم و رسانه‌ها، به فکر محرومیت زدایی از مناطق مرزی باشند و قبل از هرچیز اشتغال‌زایی کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز