خبرگزاری کار ایران

در جلسه فراکسیون کارگری شوراری اسلامی شهر تهران مطرح شد:

سرخو: ضرورت همسان‌سازی حقوق کارکنان شهرداری/ تشکری هاشمی: ایراد قراردادهای استخدامی شهرداری را می‌پذیریم

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۲۶۷

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران می‌گوید: بحث همسان سازی حقوق کارکنان شرکت‌های پیمانکاری شهرداری یک بحث سوسیالیستی نیست و باید با مدیریت متمرکز انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه کمیسیون کارگری شورای شهر تهران با حضور محسن سرخو، رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی معاون منابع انسانی شهرداری تهران و اعضای اتحادیه‌های کارگری و شوراهای اسلامی شهرداری تهران در سالن الغدیر شورای شهر برگزار شد.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران با بیان اینکه در برخی از مجموعه‌های تابع شهرداری تهران در پرداخت مزایای مزدی بین کارگران و کارمندان تبعیض وجود دارد این تبعیض از آنجا ناشی می‌شود که بعضی از مدیران این شرکت‌ها به صورت سلیقه‌ای مزایای شغلی نیروهای خود را انقباضی یا انبساطی پرداخت می کردند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران  افزود: البته ذکر می‌شود که مدیران در این خصوص به قانون کار استناد کردند اما قانون کار قانون حداقل‌هاست و دست مدیران را برای پرداخت‌های بالا نبسته است.  

سرخو با بیان اینکه همسان سازی یک بحث سوسیالیستی نیست و باید با مدیریت متمرکز انجام شود،‌گفت: در مورد درمان، طبقه بندی مشاغل باید کارهای کارشناسی شده بیشتری صورت گیرد تا نتایج مطلوبی حاصل شود.

وی افزود: این از آن جهت حائز اهمیت است که کارگران احساس تبعیض نکنند و یا این تبعیض بسیار کاهش یابد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: یکی از اولین اقدامات فراکسیون کارگری این نهاد به بحث رسیدگی به مسائل و مشکلات حقوق و مزایای بازنشستگان سازمان‌های تابعه شهرداری تهران مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از بازنشستگان سازمان‌های تابعه شهرداری تهران در دوران اشتغال خود از دریافت برخی مزایای مزدی محروم بودند،  اما پس از بازنشستگی مشابه این مزایا به همکاران باقیمانده آنها پرداخت شد، گفت: در این خصوص جلساتی با سازمان بازنشستگی شهرداری تهران و مدیران منابع انسانی سازمان شهرداری تهران داشتیم تا این احساس تبعیض پس از بازنشستگی برطرف شود چرا که این بازنشستگان در زمان اشتغال خود از این مزایا که بعد از بازنشستگی برای شاغلین ایجاد شده است برخوردار نبودند.

سرخو افزود: بحث دیگر در خصوص اجرای قانون سخت و زیان آور برای نیروهای آتش نشانی است که به صورت کارگر یا کارمند در استخدام شهرداری تهران هستند.

وی بابیان اینکه آخرین بار در جریان بازدیدی که از حادثه ساختمان پلاسکو و گفتگو با آتش‌نشانان حاضر در این محل داشته، متوجه شرایط نابرابر بازنشستگی آتش‌نشانان کارمند و کارگر می‌شود، گفت: امیدواریم در نتیجه پیگیری‌های انجام شده مشکل بازنشستگی آنها با استفاده از قانون سختی و زیان آور حل شود.

سرخو افزود: البته بحث بازنشستگی با استفاده از قانون سختی و زیان‌آور برای کارگران بازیافت بهشت زهرا هم مطرح است و در این رابطه کارگرانی که در بهشت زهرا مشغول به کار هستند که هنوز نتوانسته‌اند از این موقعیت استفاده کنند.

وی افزود: در این رابطه با پیگیری فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران متوجه شدیم که این مشکل به نحوه تنظیم لیست‌های بیمه توسط کارفرمایان مربوط می‌شود و در عمل هنگام ارسال لیست مذکور کارگرانی که ردیف شغلی آنها مشمول مقررات مشاغل سخت و زیان آور است از حقوق قانونی خود محروم شده‌اند.

سید جعفر هاشمی تشکری معاون منابع انسانی شهرداری تهران نیز در ادامه نشست فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران می‌پذیرد که مشکلاتی در زمینه قراردادهای نیروهای کار در شرکت‌های پیمانکاری وجود دارد اما باید در این خصوص به ما کمک کنید.

تشکری هاشمی با بیان اینکه باید کف و سقفی برای دستمزد و مزایای حقوق کارکنان تعیین شود، گفت: باید بر اساس عدالت کف حقوق و دستمزد به گونه‌ای تعیین شود که هر کسی هر مقدار شایسته است دریافت کند.

وی افزود: در همین راستا شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری تهران باید وظیفه پرداخت‌های کارکنان خود را مطابق مقرراتی که به تصویب هیئت مدیره شرکت‌ها رسیده است، انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به برقراری سیستم‌های اتوماسیون و نظارت الکترونیک بر عملکرد شرکت‌های پیمانکاری تابعه شهرداری تهران گفت:‌ اطلاعات در پایگاه‌هایی که به این منظور ایجاد شده ثبت می‌شود تا هر گونه تخلفی در این زمینه انجام نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز