خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران شهرداری مطرح کرد؛

شهرداری فقط به مدیران توجه دارد/ کارگران شهرداری کف خیابان تجمع هم بکنند، باز کسی رسیدگی نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۶۵۹

سیدرحیم میرعبدالله با انتقاد از عملکرد شهرداری تهران می‌گوید: در نظام مدیریتی شهرداری تهران، هیچ جایگاهی برای کارگران زیرمجموعه این نهاد وجود ندارد.

سیدرحیم میرعبدالله، عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران در گفتگو با ایلنا با اشاره به حادثه پلاسکو و مرگ دلخراش آتش نشانان گفت: ساختار شهرداری، مدیریت- محور است و به مطالبات زیردستان هیچ توجهی ندارد.

وی افزود: جای سوال است که چرا مدیران شهرداری، علاج واقعه را قبل از وقوع نمی کنند؛ بارها قبل از فاجعه پلاسکو، آتش نشان ها تجمع کردند، اعتراض کردند و خواستار برآورده‌شدن مطالبات قانونی خود شدند، اما مدیران شهرداری هیچ توجهی به این صداهای اعتراضی نداشتند.

این فعال صنفی کارگری ادامه داد: این رویه در شهرداری عجیب نیست؛ حتی اگر کارگران شهرداری بارها کف خیابان تجمع بکنند، بازهم مدیران به خواب غفلت فرورفته، خود را به نشنیدن می‌زنند و پاسخگو نیستند.

میرعبدالله از درخواست همسان سازی دستمزدها، انعقاد قرارداد مستقیم با شهرداری و اجرا شدن آیین نامه مشاغل سخت و زیان‌آور در شهرداری به عنوان مهمترین مطالبات کارگران این نهاد یاد کرد و گفت: دستمزد کارگران شهرداری در شرکت های تابعه، خیلی پایین تر از دریافتی پرسنل شهرداری است و این مساله بارها از جانب تشکل های کارگری به مسئولان شهرداری تذکر داده شده ولی متاسفانه تا کنون پاسخی نگرفتیم؛ اجرای آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور هم همچنان در هاله ای از ابهام است.

وی از ناوگان فرسوده اتوبوس‌های حمل و نقل درون شهری به عنوان یک مشکل یاد کرد و گفت: اگر به قانون مصوب هیات وزیران مبنی بر ممنوعیت تردد اتوبوس‌های با عمر بیش از ده سال، عمل نشود، می‌تواند منشا یک فاجعه در حد و اندازه پلاسکو باشد.

این فعال صنفی کارگران شهرداری تهران در انتها تصریح کرد: عدم توجه به کارگران زیرمجموعه شهرداری، این خدمتگزاران فضاهای شهری را به ستوه آورده و این مساله در صورت عدم رسیدگی می‌تواند برای شهر تهران مشکل آفرین باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز