خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران مطرح کرد؛

سامانه کارگران ساختمانی در پایتخت راه اندازی شد

کد خبر : ۴۵۸۵۷۲

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از راه اندازی سامانه کارگران ساختمانی در پنج منطقه از پایتخت خبر داد

 به گزارش ایلنا، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از راه اندازی سامانه کارگران ساختمانی در پنج منطقه از پایتخت خبر داد.

«ضا قدیمی» در این باره گفت: تاکنون اطلاعات بیش از 15 هزار کارگر ساختمانی در بانک اطلاعات شهرداری تهران ثبت شده است.

وی با بیان اینکه سامانه کارگران ساختمانی در مناطق پنج، هفت، هشت، 11 و 21 راه اندازی شده، اظهار کرد: به طور معمول، کارگران ساختمانی در سطح شهر و در محل مشخص تجمع می کنند که این امر با شان و منزلت کارگران به عنوان یک قشر تلاشگر منافات دارد.

 وی با اشاره به مزایای راه اندازی سامانه کارگران ساختمانی در تهران گفت: با ثبت مشخصات و مهارت کارگران در سامانه، کارفرما به جای آنکه به پاتوق های مختلف مراجعه کند، می تواند مهارت های مورد نظر خود را از طریق تماس به مسئولان سامانه اعلام کند و در اسرع وقت کارگر به آدرس مورد نظر مراجعه کند.

قدیمی افزود: این اقدام نه تنها زمان حضور کارگر در محل کار را کوتاه می کند بلکه به حفظ شان و شخصیت کارگر نیز کمک می کند.

.وی طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و راه اندازی سامانه برای آنان را اقدامی بین بخشی عنوان کرد و گفت: تلاش کرده ایم با وزارت کار، سازمان فنی و حرفه ای، تامین اجتماعی، اتحادیه کارگران، انبوه سازان و سازمان نظام مهندسی برای معرفی کارگران ساختمانی مذاکراتی داشته باشیم و از ظرفیت تمامی این سازمان ها در اجرای طرح استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به ثبت اطلاعات بیش از 15 هزار کارگر ساختمانی در سامانه کارگران ساختمانی این نهاد، اظهار کرد: بسیاری از کارگرانی که به ما مراجعه می کنند از مهارت های تجربی برخوردارند، با این وجود برای استفاده از امکانات، افراد متقاضی را به سازمان فنی و حرفه ای معرفی می کنیم و افراد پس از دریافت کارت مهارت می توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.

قدیمی با تاکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی و بهداشتی حین انجام کار افزود: متاسفانه بخشی از حوادث کار برای کارگران ساختمانی اتفاق می افتد که در عمل موجب از کارافتادگی آنها و خسارت خانواده ها می شود، بر این اساس موضوع آموزش های ایمنی در سامانه کارگران ساختمانی مورد توجه قرار گرفته و تلاش کردیم علاوه بر آموزش کارگران، بسته های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی را برای اعضای خانواده های آنان در نظر بگیریم.

بر اساس این گزارش، سامانه کارگران ساختمانی در منطقه پنج در بزرگراه آیت الله اشرفی اصفهانی، منطقه هفت در خیابان سبلان جنوبی، منطقه هشت در خیابان گلبرگ شرقی، منطقه 11 در ضلع غربی میدان قزوین و منطقه 21 در خیابان تهرانسر واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز