خبرگزاری کار ایران

کارگران هپکو بازهم تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۳۴۶

کارگران کارخانه هپکو اراک امروز نیز بابت پیگیری مطالبات صنفی خود در محوطه این واحد صنعتی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا کارگران کارخانه هپکو اراک امروز نیز بابت پیگیری مطالبات صنفی خود در محوطه این واحد صنعتی تجمع کردند.

این کارگران که شمار آنها تا  حدود 1000  نفر برآورد می‌شود،روز گذشته نیز همزمان با ورود  محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت به شهر اراک مقابل ساختمان استانداری تجمع کرده بودند.

ظاهرا این سفر در راستای پیگیری  مصوباتی بوده است که در سفر آبانماه هیات دولت به استان اراک صورت گرفته بود.

کارگران می‌گویند: به دنبال اجتماع صنفی روز گذشته، سخنگوی دولت دستور رسیدگی به مشکلات کارگران کارخانه هپکو را داده و در همین رابطه حتی شب گذشته جلسه‌ای با حضور برخی از مسئولان استانی برگزار شده است .

کارگران تصریح کردند.بر اساس مصوبه شب گذشته کارفرما هپکو مکلف شدهمه مطالبات کارگران شرکت هپکو را تا اسفند ماه پرداخت کند.همچنین بخشی از این مطالبات قرار است طی روز های شنبه ویکشنبه هفته آینده به حساب کارگران واریز شود.

همچنین مقرر شده است حدود  45 میلیارد تومان از تسهیلات بانکی  که  از دی ماه  از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای هپکو در نظر گرفته شده بود هر چه  سریعتر پرداخت شود.

کارگران هپکو در ادامه در خصوص منفک کردن کارخانه از بخش خصوصی گفتند: طبق تصمیمی که در جلسه مذکور اتخاذ شده قرارشد برسی این موضوع در دست پیگیری دولت  قرار بگیرد ضمن آنکه کارگران پیشنهاد کرده بودند تا زمان برطرف شدن مشکلات کارخانه،این واحد بمدت حداقل  سه سال تحت نظارت مستقیم دولت قرار گیرد .

با این حال کارگران معترض هپکو  می‌گویند: تا زمان دریافت بخش نخستمطالبات مزدی خود که قرار است  کارفرما تا روز شنبه ویکشنبه به حساب آنان واریز کند به اعتراضات آرام صنفی خود در محل کارخانه  ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز