خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری دزفول بین سه تا چهار ماه مزد معوقه طلب دارند

asdasd
کد خبر : ۴۴۶۳۶۲

پرداخت دستمزد حدود ۲۰۰ کارگر پیمانی شهرداری دزفول در استان خوزستان بین ۳ تا ۴ماه به تاخیر افتاده است. گروهی این کارگران روز گدشته مقابل ساختمان فرمانداری دزفول تجمع کردند.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا، حدود ۲۰۰ کارگرپیمانی خدماتی که درفضای سبز شاغل شهرداری دزفول که تحت مسئولیت چند شرکت پیمانکاری بصورت پیمانی وحجمی مشغول کارند؛ دست کم بین ۳ تا ۴ ماه حقوق معوقه طلب دارند.

این کارگران می‌گویند: مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد آن‌ها کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی در شهرداری است. همچنین بخشی از بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

این کارگران می‌گویند: در منطقه‌ای محروم و با شرایط سخت، مشغول خدمت رسانی به مردم هستیم اما دولت و مسئولان هیچ فکری به حال ما نمی‌کنند.

به گفته این کارگران، از زمان تغییر وضعیت شغلیمان از قرار دادی به حجمی با مشکلات معیشتی ناشی از عدم دریافت مزد مواجه شده‌ایم و در این زمینه مسئولان شهرداری دزفول ماههاست که می‌گویند برای پرداخت دستمزد کارگران بودجه نداریم.

در همین رابطه معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دزفول که روز گذشته در اجتماع صنفی کارگران شهرداری حاضر شده بود نیز مشکل کارگران شهرداری خوزستان از جمله شهر دزفول را تامین منابع مالی اعلام کرده است.

به گفته امیر عیسی‌زاده برای رفع مشکلات کارگران شهرداری دزفول تاکنون جلسات متعددی را با حضور مسئولان شهرداری برگزار کرده‌ایم که نتیجه آخرین جلسه که دیروز  همزمان با تجمع کارگران برگزار شد بخشی از مطالبات کارگران پرداخت شد.

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز دراین خصوص به سایر رسانه‌ها گفته است به دلیل رکود ساخت و ساز و کاهش درآمد، مشکل مالی گریبانگیر شهرداری این شهر شده و به همین دلیل شهرداری توانایی به موقع بدهی خود را به پیمانکار ان را ندارد.

به گفته عظیم سرافراز کارگران شهرداری دزفول علاوه بر معوقات مزدی چندین ماه بیمه از کارفرما طلبکارند.

طبق اظهارات وی برای رفع مشکلات بیمه‌ای کارگران شهرداری با اداره تامین اجتماعی دزفول وارد مذاکره شده‌ایم که طلب خود را از پیمانکاران بصورت اقساط دریافت کند تا توانایی پرداخت بیمه کارگران برای پیمانکاران تسهیل شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز