خبرگزاری کار ایران

کارگران «جهان الکل لوشان» دست کم دو ماه مزد معوقه طلب دارند

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۷۶۹

کارگران شاغل در کارخانه« جهان الکل لوشان» در استان گیلان دست کم تا دو ماه مزد معوقه از کارفرمای خود طلبکارند.

تعدادی از کارگران این واحد تولیدی با اعلام این مطلب به ایلنا گفتند: در کارخانه «جهان الکل لوشان» که در زمینه تولید الکل و ماء الشعیر در شهرک صنعتی جمال آباد لوشان فعالیت دارد حدود ۴۰کارگر مشغول کارند که دست کم بابت دو ماه مزد معوقه از کارفرمای خود طلبکار‌اند.

این کارگران می‌گویند: در مقابل این طلب مزدی از کارفرما به تازگی تنها، مبلغی در حدود ۹۰۰ هزار تومان به صورت علی الحساب دریافت کرده‌اند.

بنا بر ادعای کارگران، کارفرمای کارخانه «جهان الکل لوشان» به دلیل آنچه گسترش بحران در صنایع غذایی و کمبود نقدینگی نامیده می‌شود، مطالبات کارگران را با تاخیر پرداخت می‌کند.

منابع خبری ایلنا در این واحد تولیدی با اشاره به اینکه کارخانه جهان الکل در زمینه فروش محصولات خودهیچ مشکلی ندارد در ادامه افزودند: این در حالیست که تاخیر در پرداخت حقوق برای کارگران شاغل در این کارخانه سئوال برانگیز شده است.

طبق اظهارات آنان با وجود بهبود وضعیت مالی کارخانه در سال جاری، شرایط مالی کارگران تغییری نکرده و مشکلات معیشتی آنان به تبع عدم دریافت حقوق روز به روز بیشتر می‌شود.

همچنین به نقل از این کارگران گفته می‌شود، مدیر عامل شرکت همزمان با استخدام نیروی کار ، ضمن عقد قرار داد یکطرفه از همه کارگران سفته اخذ می‌کند واین موضوع باعث شده‌است تا کارگران از ترس به اجرا گذاشته شدن سفته‌هایشان، جرات اعتراض نداشته باشند.

به گفته کارگران این کارخانه  همچنین به همین دلیل تعدادی از همکاران سابق آنان که به مرور از این واحد تولیدی به نوعی از کار بیکار شده‌اند بعد از گذشت چندین ماه قدرت وصول مطالبات مزدی خود را از کارفرما ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز