خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت کار اعلام کرد؛

12 هزار تشکل کارگری و کارفرمایی در کشور فعالیت می کنند

کد خبر : ۴۴۴۶۶۱

مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت کار اعلام کرد: هم اکنون 12 هزار تشکل کارگری و کارفرمایی در کشور فعالیت می کنند.

به گزارش ایلنا، مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت کار شامگاه سه شنبه در دیدار با نماینده تشکل های صنفی کارگری و کارفرمائی استان همدان اعلام کرد: 12 هزار تشکل کارگری و کارفرمایی در کشور فعالیت می کنند.

«دلاور نظر» افزود: در امور تشکل‌های کارگری دخالت نمی‌کنیم اما به وظیفه نظارت بر اساس آنچه در قانون آمده عمل می‌کنیم.

وی بیان کرد: نگاه دولت به تشکل‌ها با یک رویکرد جدید است و تشکل های صنفی باید در نهادهای تصمیم‌گیری دولت تاثیرگذار باشند و در این راستا این سازمان از پیشنهادات سازنده تشکلات صنفی استقبال می کند.

نظری اضافه کرد: تشکلات زمانی می توانند قوی عمل کنند که مستقل از منابع اقتصادی و مالی باشند و دولت تشکل های کارگری و کارفرمایی را شریک اجتماعی خود می داند.

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یادآوری اینکه مطابق برنامه‌های پیشنهادی ILO به کشورهای جهان توصیه شده است تا سقف مشارکت زنان در نهادهای صنفی حداقل تا 30 درصد افزایش یابد، افزود: در شرایط کنونی حضور بانوان در نهادهای صنفی کارگری و کارفرمایی در کشور ناچیز است و انتظار داریم که با همراهی تشکل‌ها میزان این مشارکت را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز