خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

ادغام درمان تامین اجتماعی به تقابل کارگران با دولت منجر می‌شود/ نمی‌گذاریم منابع کارگران را به جیب پورشه‌سواران بریزند

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۲۷۵

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به مدیران وزارت بهداشت و همفکران آنها توصیه کرد تا با انصراف از خواسته غلط ادغام درمان تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت، از رویارویی و تقابل کارگران با دولت جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز گروه‌های مختلفی از کارگران همصدا و متحد، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند تا ضمن اعلام اعتراض خود به طرح دوباره ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت، پیگیر همسان سازی مستمری بازنشستگان و برطرف شدن مشکلات بیمه کارگران ساختمانی نیز باشند.

در ابتدای این مراسم حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور گفت: ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی جامعه کارگری را مقابل دولت قرار می‌دهد لذا به دولت و وزارت بهداشت توصیه می‌کنیم که از بازی با روح و روان جامعه کارگری دست بردارند.

صادقی با اشاره به اینکه منابع صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی از عرق جبین نسل‌های کارگران طی 62 سال گذشته اندوخته شده است، افزود: جامعه کارگری کشور اجازه نخواهد داد که عده‌ای بخواهند با لابی‌کردن و فشار بر مجلس منابع درمان آنها را تصاحب و به جیب ثروتمندان و پورشه‌سواران بریزند.

وی در ادامه با اشاره به حرکت‌های عوام فریبانه وزارت بهداشت برای به تصویب رساندن ادغام درمان تامین اجتماعی در طرح بیمه سلامت گفت: اگر چه طرح تحول سلامت برای بهره‌مند کردن محرومان از بیمه همگانی ایجاد شده اما خروجی عملکرد این طرح به نفع صاحبان ثروت بوده است و لذا جامعه کارگری کشور حاضر نیست حتی یک ریال از منابع درمان خود را در اختیار کاخ‌نشین‌ها قرار دهد.

وی با اشاره اینکه دولت مکلف است 3 درصد از منابع عمومی را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند، تصریح کرد: دولت موظف بودکه  بدهی 120 هزار میلیارد تومانی خود را به تامین اجتماعی پرداخت کند اما تاکنون یک ریال آن را هم پرداخت نکرده است که این با عدالت و انصاف سازگاری ندارد.

وی گفت: کارگران می‌پرسند که آیا این انصاف است که دولت حاضر نیست به وظیفه مالی خود در قبال سازمان تامین اجتماعی عمل کند؟

صادقی در ادامه با اشاره به وضعیت سایر صندوق‌ها چون صندوق بازنشستگی ملی ، صندوق لشکری و صندوق فولاد گفت: این صندوق‌ها وضعیت مناسبی ندارند و اعضای آنها هر روز مقابل مجلس تجمع می‌کنند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ادامه داد: تنها صندوقی که توانسته در 62 سال گذشته روی پای خود بایستد صندوق سازمان تامین اجتماعی است اما گویا وزارت بهداشت استقلال صندوق را تحمل نمی‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح تحول سلامت در یک سال 11 هزار میلیارد تومان از منابع کشور را بلعید و به قهقهرا برده است، تصریح کرد: هر گونه تصمیمی برای سرپا ایستادن طرح تحول سلامت منوط به تامین منابع این طرح از سایر منابع مثل طرح هدفمند کردن یارانه که اگر این منابع از آن محل تامین شود دیگر وزارت بهداشت بهانه‌ای برای دست‌اندازی به این صندوق ندارد.

صادقی با بیان اینکه طرح تحول سلامت طرحی دلسوزانه است، گفت: اجرای غلط این طرح را به مسیری کشانده است که امروز شاهد افزایش هنگفت هزینه‌های مربوط به بخش جراحی، هتلینگ و بستری هستیم و هم اکنون بسیاری از افرادی که از بیمه سلامت استفاده می‌کنند ساعت‌ها برای بستری شدن معطل می‌شوند و این در شأن مردم این کشور که دلسوزانه در پای انقلاب ایستاده‌اند و مرارت‌ها را تحمل می‌کنند نیست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت کارگران را مقابل دولت قرار می‌دهد ، تصریح کرد : کارگران بر سر حفظ استقلال صندوق درمانی کارگران  با احدی شوخی ندارند چرا که حق درمان رایگان از ابتدایی‌ترین حقوق آنها در ادوار مختلف اشتغال و بازنشستگی است.

وی با یادآوری اینکه کارگران پس از بازنشستگی و و رسیدن به دوران کهولت سن احتایج بیشتری به خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی پیدا می‌کنند، گفت: ادغام درمان تامین اجتماعی به معنی نابودی، فرصت دسترسی کارگران بازنشسته از خدمات درمانی رایگان است.

وی مدعی شد که چنین اقدامی را می‌توان با خیانت به یکی از اصول ارزشی اسلام ، انقلاب و نظام برابر دانست.

صادقی در ادامه با بیان اینکه قطعا شورای نگهبان که به لحاظ قانونی بر طرح‌ها و لوایح مجلس نظارت می‌کند با ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی مخالفت خواهد کرد، گفت : در برنامه ششم توسعه صبحتی از ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی نشده اما حالا عده‌ای از نمایندگان مجلس با هدایت وزیر بهداشت تصمیم گرفتند درمان غیرمستقیم کارگران را به طرح تحول سلامت در این برنامه الحاق کنند.

وی افزود: به نظر ما شورای نگهبان که از فقها و علمای حقوقدان تشکیل شده است ، با این ادغام که ناقض عدالت برای چهل میلیون نفر است مخالفت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دنباله‌روی از خط نفاق به منزله ایستادن مقابل مردم و نظام است، گفت: از دولت می‌خواهیم که در مقابل این خواسته‌های نامشروع صبور باشند و تحت فشار قرار نگیرند چرا که حمایت جامعه کارگری را در پشت سر خود داشته و دارد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری بالاتر از حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی است و این بارها مورد اعتراض قرار گرفته است چرا که دریافتی‌های بازنشستگان از یک قشر خاص نباید بیشتر از دریافتی‌های سایر بازنشستگان باشد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات بیمه‌ کارگران ساختمانی تصریح کرد: مساله بیمه کارگران ساختمانی مهم است و باید پیگیری شود و همان اندازه که مساله مقابله با ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی مهم است مساله بیمه ساختمان کارگری که از ضعیف‌ترین اقشار کشور هستند مهم است و سازمان تامین اجتماعی باید هر چه سریعتر تکلیف کارگران ساختمانی بیمه نشده را مشخص کند.

صادقی در پایان با تاکید بر اینکه جامعه کارگری اعتراضات خود به ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در سراسر کشور با برگزاری تظاهرات و تجمع‌ها ادامه خواهد داد، گفت: منتظر نتیجه می‌مانیم تا مجلس ادغام‌ها در خصوص ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی را پایان دهد در غیر این صورت آماده‌ایم تا تجمعات بزرگتری را مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار کنیم.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز