خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور:

بررسی لایحه اصلاح قانون کار توهین به مجلس است/دولت تکلیفش را با معیشت و امنیت شغلی کارگران مشخص کند

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۱۱۵

یک عضو هیات مدیره اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور می‌گوید، بررسی لایحه اصلاح قانون کار توسط مجلس شورای اسلامی توهین به جایگاه و شان حقوقی مجلس است.

«مهدی نجف پور»، عضو هیات مدیره اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ایران در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: اینکه مجلس لایحه‌ معیوبی را که پیشتر یک بار به دولت عودت داده شده است را از نو بررسی می کند توهین به جایگاه و شان حقوقی مجلس و کارگران است.

نجف پور با اشاره به ماده 25 و 73 قانون برنامه پنجم توسعه، افزود: بر اساس ماده 25 و 73 قانون برنامه پنجم توسعه که مجلس آن را تصویب کرده است، دولت موظف است تا قبل از اصلاح قانون کار، سند کار شایسته را تدوین کند و سه جانبه گرایی را در اصلاح قانون کار مدنظر داشته باشد.

عضو هیات مدیره اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور در ادامه با بیان اینکه دولت تصور کرده است که چون مجلس عوض شده است، می‌تواند لایحه معیوب اصلاح قانون کار را برای تصیوب دوباره به مجلس ارسال کند، تصریح کرد: عوض شدن مجلس به معنای زیر پا گذاشتن قانون توسط نمایندگان نیست حتی اگر ترکیب نمایندگان مجلس به نفع دولت تغییر کرده باشد.

نجف پور ادامه داد: بعضی نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفته‌اند که اگر دولت ده بار دیگر هم این لایحه را به مجلس ارسال کند آنها این لایحه را به دولت باز می‌گردانند تا دولت با رعایت قانون آن را تنظیم کند.

عضو هیات مدیره اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور با بیان اینکه از 86 ماده لایحه اصلاح قانون کار، حتی یک ماده به نفع کارگران اصلاح نشده است، تصریح کرد: جامعه کارگری بر سر این لایحه با کسی مذاکره نمی‌کند چرا که قانون کار فعلی به اندازه کافی از کارگران حمایت می‌کند که نخواهیم آن را به وسیله یک لایحه ضد انسانی تخریب کنیم.

وی در پایان افزود: دولت ابتدا باید یک بار هم که شده  به صراحت تکلیف خود را با معیشت و امنیت شغلی کارگران مشخص کند و در این راستا بر اساس تکالیف قانونی که بر عهده اش است نسبت به بهبود معیشت و امنیت شغلی کارگران اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز