خبرگزاری کار ایران

محسن سرخو:

شهرداری به تکلیف دولت در زمینه نیروی انسانی عمل نکرده است/ انتقال نیروها به شرکت هادیان شهر مثبت است

محسن سرخو می‌گوید: انتقال نیروهای پیمانکاری شهرداری به موسسه هادیان شهر، می‌تواند یک گام مثبت در جهت عمل به تکلیف دولت در زمینه عقد قرارداد مستقیم با کارگران باشد.

محسن سرخو، رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران در گفتگو با ایلنا در ارتباط با عملکرد شهرداری تهران در قبال نیروی انسانی گفت: دولت قبل مصوبه‌ای داشته که براساس آن، کلیه دستگاههای عمومی و دولتی مکلفند خود به صورت مستقیم با کارگران قرارداد ببندند و کلیه قراردادهای پیمانکاری بایستی لغو شوند.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه علیرغم تذکرات متعدد شورای شهر، شهرداری تهران تا کنون به این مصوبه عمل نکرده؛ گفت: بار‌ها به شهردار تهران تذکر دادیم ولی هیچ اقدام عملی تا کنون در زمینه ساماندهی نیروی انسانی و قطع قراردادهای پیمانکاری انجام نشده است.

سرخو در ارتباط با این بحث که براساس بخشنامه اخیر شهرداری تهران به مناطق ۲۲ گانه تهران، قرار است نیروی کار پیمانکاری به موسسه هادیان شهر منتقل شوند؛ گفت: اگر این انتقال انجام شود، گام مثبتی برداشته شده؛ چرا که موسسه هادیان شهر، متعلق به خود شهرداری است و عقد قرارداد کارگران با این موسسه، می‌تواند مثبت ارزیابی شود.

عضو شورای شهر تهران در پایان ابراز امیدواری کرد که با اجرای این دست اقدامات و حذف قراردادهای پیمانکاری، شهرداری تهران در زمینه استیفای حقوق کارگران مصمم‌تر شده و قدم به قدم به اجرای مصوبه دولت نزدیک شود.

کد خبر : ۴۴۳۱۱۱