خبرگزاری کار ایران

شورای اسلامی کار کارخانه پلی‌اکریل:

اظهارات نایب رئیس کانون کارفرمایان استان اصفهان غیرکارشناسانه است/ در پلی اکریل کارگر مازاد نداریم

کارگران پلی اکریل در واکنش به اظهارات نایب رئیس کانون کارفرمایان استان اصفهان می گویند: این آقا هیج سمتی در پلی اکریل ندارد؛ و مشخص نیست برچه اساسی ادعا می‌کند که نیمی از کارگران پلی‌اکریل مازاد هستند.

اعضای شورای اسلامی کار کارخانه پلی اکریل اصفهان در تماس با ایلنا از اظهارات غیر کارشناسانه نایب رئیس کانون کارفرمایان استان اصفهان به شدت انتقاد کردند.

روز گذشته، رضا چینی، نایب رئیس کانون کارفرمایان استان اصفهان گفته بود: خطوط پلی اکریل توجیه اقتصادی ندارد و باید نیمی از کارگران آن تعدیل شوند. این فعال کارفرمایی ادعا کرده بود که در حال حاضر پلی اکریل به کارگران سوبسید می دهد و اگر این بار مالی اضافی برداشته شده و تعدیل انجام شود، مشکلات پلی اکریل حل خواهد شد.

حالا یک روز پس از این اظهارات، اعضای شورای اسلامی کار کارخانه پلی‌اکریل که نماینده 2000 کارگر این کارخانه هستند، این اظهارات را غیر کارشناسانه و جهتدار می خوانند و می گویند: این آقا هیچ سمتی در پلی اکریل ندارد و قرار نیست هر فردی به خود اجازه دهد در مورد کارگران متخصص این قطب نساجی کشور اظهار نظر غیر اصولی کند.

این کارگران که شش ماه است دستمزدی دریافت نکرده اند؛ می‌گویند: کارگری که ماههاست دستمزد خود را نگرفته چطور می تواند بار اضافی یا مشکل اصلی باشد؛ مشکل پلی اکریل نبود متولی و تصمیم‌گیرنده‌است؛ اگر به پلی اکریل همانطور که بارها وعده کرده‌اند، تسهیلات و نقدینگی بدهند، مشکلات حل خواهد شد.

اعضای شورای اسلامی کار پلی اکریل در ادامه با بیان این که اگر پلی‌اکریل بتواند با صد درصد ظرفیت تولید کند، تنها 20 درصد نیاز بازار را برطرف می‌کند؛ افزودند: چطور می شود گفت پلی اکریل توجیه اقتصادی ندارد؛ اگر تنها تولیدکننده الیاف اکریلیک در ایران، توجیه اقتصادی نداشته باشد و نتواند برای 2000 کارگر کارآفرینی کند، هیچ صنعتی در ایران توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

این فعالان کارگری در انتها با تاکید بر این که پلی اکریل فقط تسهیلات و رسیدگی می‌خواهد و با فرافکنی و انداختن بار مشکلات بر دوش کارگران، هیچ مشکلی حل نمی شود؛ گفتند: حتی اگر براساس اظهارات غیر کارشناسانه جناب چینی نه تنها نیمی از کارگران بلکه خیلی بیشتر از اینها را هم تعدیل کنند، باز هم خطوط تولید در پلی‌اکریل راه نخواهد افتاد، چرا که مشکل اصلی جای دیگری است.

کد خبر : ۴۴۱۳۲۸