خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی:

گوش شنوایی برای شنیدن مشکل کارگران ساختمانی نیست

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۲۷۹

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی می‌گوید از آنجا که هیچ گوش شنوایی برای شنیدن و درک مشکلات بیمه‌ای کارگران ساختمانی وجود ندارد، انجمن های صنفی کارگران ساختمانی قصد دارند در این خصوص با نمایندگان مجلس گفتگو کنند.

«اکبر شوکت» در گفتگو با ایلنا با اعلام این مطلب اظهار داشت: بیش از 400 هزار کارگر ساختمانی منتظر هستند که تامین اجتماعی آنها را بیمه کند اما بی توجهی سازمان تامین اجتماعی و در کنار آن تعیین سهمیه بندی برای بیمه کارگران ساختمانی موجب شده که نارضایتی کارگران ساختمانی افزایش یابد.

شوکت سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی را یک روند ناصواب دانست و افزود: دولت امسال وعده داده که 400 هزار کارگر ساختمانی را بیمه کند اما تاکنون به وعده‌ اش عمل نکرده و همین موضوع موجب شده است تا فشار روانی زیادی به کارگران وارد شود.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور در ادامه با تاکید بر اینکه وزارت کار در گذشته به تعهدات خود در این خصوص پایبند نبوده است، تصریح کرد: مسئولان این وزارتخانه قبلا تعهد داده بود که امورات بیمه‌ای کارگران ساختمانی را به انجمن‌های صنفی واگذار کند اما علی رغم تلاش‌هایی که از سوی انجمن صنفی شد این تلاش‌ها عقیم ماند.

شوکت افزود: دولت، وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی باید در خصوص بیمه کارگران ساختمانی تکلیف خود را روشن کنند. از این رو ضرورت دارد که تصمیم واحدی در جهت منافع کارگران ساختمانی که از آسیپ پذیرترین اقشار کارگری هستند اتخاذ شود.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور در پایان افزود: انجمن‌های صنفی قصد دارند از طریق نمایندگان مجلس اعتراضات خود را پیگیری کنند چرا که به خوبی متوجه شده‌اند هیچ گوش شنوایی برای شنیدن و درک مشکلات بیمه‌ای آنان وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز