خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران هواپیمایی هما مقابل ساختمان وزارت راه

asdasd
کد خبر : ۴۲۳۹۷۶

شماری از کارکنان وکارگران شرکت هواپیمایی هما صبح امروز در اعتراض به پایین بودن دستمزد خود مقابل ساختمان وزارت راه و شهرسازی تجمع کردند.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا؛ شماری از کارکنان وکارگران شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز یکشنبه (9 آبان ماه)  در اعتراض به پایین بودن بودن میزان دستمزد خود، مقابل ساختمان وزارت راه و شهرسازی در تهران تجمع کردند.

این کارگران با بیان اینکه همه ما خواهان افزایش حقوق و دستمزدهایمان هستیم و از دولت و مجلس می‌خواهیم که به وضعیت ما رسیدگی کنند در ادامه افزودند:با وجود آنکه پیش از این نیز طی  یک نوبت  در اعتراض به پایین بودن دستمزد هایمان مقابل ساختمان مجلس تجمع کرده ایم اما به دلیل بی توجهی نمایندگان مجلس  به این موضوع تصمیم گرفتیم تا امروز اعتراض خود را به مقابل ساختمان وزارت راه ببریم.

به گفته آنان امروز از همه بخش‌های ایران‌ایر شامل بخش کارگری تا بخش فنی، مقابل ساختمان وزارت راه و شهرسازی حاضر شده ایم تا پیام‌ خود را به گوش مسئولان بالادستی خود در وزارت راه برسانیم.

آنان با اشاره به اینکه از تقریبا سال 87 قرارداد کاری همه کارکنان وکارگران  به صورت‌ مستقیم‌ با ایران ایراست، افزود: این اتفاق زمانی افتاد که هواپیمایی ایران ایر نیز هماننند سایر ارگان‌های دولتی بر اساس ببخشنامه معاونت نیروی انسانی دولت قبلی مبنی برحذف شرکت‌های پیمانکاری نیرو های پیمانکاری خود را قرار داد مستقیم کرد.

به ادعای آنان شرکت هواپیمایی هما بعد از بستن قرار داد کار مستقیم با آنان همه سوابق قبلی آنان را حذف کرده ودر حال حاضر اکثرکارکنان و کارگرانی که در بین آنان کارگرانی با سوابق 23 سال هستند به دلیل پایین آمدن سوابق کاریشان سطح دستمزدی  های آنان نیز ما تا حد کارآموز، نزول یافت.

به گفته آنان  این در حالی است که هواپیمایی همازمانی که با کارکنان خود قرار داد مستقیم منعقد کرد وعده داده بود که  سوابق قبلی ما  را  حفظ کند اما اینطور نشد.

آنان در ادامه درباره میزان دریافتی خود از شرکت هواپیمایی هما گفته اند:بخش کارگری‌ حداکثر‌ ماهیانه یک‌میلیون و 200 هزار تومان و فعالان بخش‌های کارمندی و فنی هما حداکثر یک میلیون و 700 هزار تومان دستمزد می‌گیرند.

به گفته آنان در میان معترضین کارگرانی از  بخش فنی و تخصصی هما نیز  در تجمع امروز حضور دارند  که دستمزد انان نیز همانند سایرین به صورت حداقلی پرداخت می شود ،این  در حالی که باید همین افراد تمرکز فکری در جهت چک‌ها، تعمیرات و نگهداری هواپیماها دقت کافی برای ارتقاء ایمنی پرواز داشته باشند و این موارد با هم جور نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز