خبرگزاری کار ایران

دومین روز تجمع کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه در شوش

شمار زیادی از کارگران واحد صنعتی مجتمع نیشکر هفت تپه در ادامه اعتراض صنفی روز گذشته خود و همکارانشان صبح امروز نیز مقابل ساختمان مدیریت کارخانه تجمع کردند.

تعدادی از کارگران حاضر در تجمع امروز به ایلنا گفت: در تجمع روز نخست که دیروز (یکشنبه 18 مهر ماه) در مقابل ساختمان اداری این مجتمع صورت گرفت به جز وعده‌های غیرعملی هیچ پاسخ قاطعی ازسوی مسئولان شنیده نشد و ما ناچار شدیم برای احقاق حقوق از دست رفته‌مان امروز نیز در مقابل ساختمان اداری مقابل دفتر مدیریت تجمع کنیم.

به ادعای کارگران، در تجمع روز گذشته مدیریت بخش خصوصی مجتمع وعده پرداخت حداقل یک ماه از مطالبات کارگران را تا روز شنبه 24 مهر ماه داد اما کارگران که وعده‌های کارفرما را غیرعملی می‌دانند امروز دوشنبه (19 مهر ماه) اعتراضات خود را گسترده‌تر کرده‌اند.

کارگران معترض می‌گویند دلیل اعتراض ما کارگران  مجتمع نیشکر هفت تپه عدم دریافت 2 تا 4 ماه مزد معوقه به همراه پرداخت نشدن دست‌کم شش ماه حق بیمه کارگران روزمزدی به تامین اجتماعی است که کارفرما از پرداخت آن به کارگران خوداری می‌کند.

به گفته آنان، کارگران این واحد تولیدی به این دلیل پیگیر مطالبات خود هستند که دغدغه تامین معاش خانواده‌هایشان را دارند و از مدیریت کارخانه و مسئولان شهرستانی و استانی انتظار دارند که به دغدغه‌های آن‌ها احترام بگذارند.

معترضین  بابیان اینکه هر یک از ما کارگران دست‌کم دارای سه سر عائله هستیم و تامین مخارج زندگی بسیار برایمان سخت شده؛ در ادامه گفتند: در این شرایط نمی‌توان از ما انتظار داشت که نسبت به  وضعیت مجتمع نیشکر هفت تپه بعد از خصوصی‌سازی و مطالبات مزدی خود بی‌تفاوت بمانیم.

کد خبر : ۴۱۸۳۷۸