خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران بیکارشده پتروشیمی جم مقابل مجلس/ کارگران می‌گویند قراردادمان تمام نشده

صبح امروز 7 کارگر بیکار شده پتروشیمی جم مقابل مجلس تجمع کردند. این کارگران می‌گویند برخلاف ادعای مدیریت پتروشیمی، تا آخر سال قرارداد داشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز (هجدهم مهرماه) هفت کارگر بیکار شده پتروشیمی جم مقابل مجلس شورای اسلامی جمع شده‌اند.

این کارگران که در خردادماه بیکار شده اند، روز گذشته با خانواده های خود به تهران آمدند و مقابل وزارت کار تجمع کردند.

این کارگران می‌گویند از آنجا که از تجمع روز گذشته پاسخی نگرفته‌اند برای پیگیری مطالبات خود و با خواسته بازگشت به کار، مقابل مجلس شورای اسلامی آمده‌اند و از نمایندگان مجلس می‌خواهند که به وضعیت آنها رسیدگی کنند.

در عین حال در پی درج توضیحات روابط عمومی پتروشیمی جم مبنی بر قراردادی بودن این کارگران و خاتمه قرارداد آنها، این کارگران نمونه‌هایی از قراردادهای خود را برای خبرگزاری ایلنا ارسال کرده‌اند که این قراردادها یک ساله و زمان خاتمه، اسفند ماه سال جاری است.

کارگران می‌گویند:  هنگامی که کارگران، آنها را پیش از خاتمه قرارداد اخراج کرده به آنها گفته مجوز اشتغال در منطقه ویژه پارس جنوبی ندارید در حالیکه مجوز داشتیم اما به زعم کارفرما ثبت نشده بود. پس از آن که مجددا برای گرفتن مجوز اقدام کردیم و توانستیم این مجوز را بگیریم، کارفرما گفت دیگر نیازی به ما ندارد.

همچنین در نامه ای که این کارگران به مقامات عالی کشور نوشته‌اند و نسخه‌ای از آن را برای خبرگزاری ایلنا ارسال کرده اند، آمده است:

«با چهار سال سابقه کار در شرکت جم صنعتکاران یکی از شرکت های زیرمجموعه شرکت پتروشیمی جم عسلویه ، از کار اخراج و تعلیق و بهانه عدم ثبت مجوز منطقه ویژه در دبیرخانه آن اداره محترم را مطرح نمودند.  در واقع مجوزهایمان اصل و کاملا قانونی بود. و مدیر عامل شرکت پتروشیمی جم روز اخراج و تعلیقمان اظهار نمود بروید اگر مجوز اخذ نمودید برگردید سرکار» حال در شهریورماه اینجانبان از منطقه ویژه مجددا مجوز اخذ و به درب شرکت مراجعه که مدیر عامل شرکت اظهار نمود «شماها چرا رفتید شکایت کردید و بخاطر همین جایگزین برایتان انتخاب نموده‌ایم و شما را نمیتوانیم بکار بگیریم. آیا این اخراج، تعلیق و بهانه گرفتن آن هم در این شرایط اقتصادی، عمل غیراخلاقی و مخالف با حیثیت کارگر نیست؟»

کد خبر : ۴۱۸۰۳۲