خبرگزاری کار ایران

معاون امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد؛

بیش از بیست درصد نیروی کار دچار اعتیاد هستند/ ابتلا به مواد مخدر یکی از آسیب‌های جدی نیروی کار

asdasd
کد خبر : ۴۱۶۱۸۷

معاون امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در شرایط فعلی، ابتلا به اعتیاد یکی از مهمترین آسیب‌های نیروی کار است.

به گزارش ایلنا، «محمد مهدی حیدریان»، معاون امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست کشوری برنامه ملی استقرار مداخلات پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید (طرح کاج) که در مجموعه تلاش برگزار شد، استقلال هر کشور را توانمندی نیروی کار آن کشور عنوان کرد و افزود: اعتیاد یکی از آسیب های مهم اجتماعی است که به نیروی کار ضربه می زند. 

حیدریان افزود: در حال حاضربیش از 20 درصد نیروی کار  دچار اعتیاد هستند .

وی از تدوین و تصویب ایجاد خانه های فرهنگ کار و تلاش خبر داد و افزود: این خانه ها با شناسایی فرهنگ مکتوب، عملیات میدانی در حوزه فرهنگ و استفاده از فضای مجازی برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به زنجیره های بزرگ ورزشگاه های کارگری در کشور گفت: این ورزشگاه ها تنها برای گذراندن اوقات فراغت نیست بلکه برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی و همچنین توانمند سازی جسمی نیروی کار و ترمیم آسیب های بدنی ناشی از کار آنهاست.

 حیدریان افزود:به همین منظور خانه های رصد و ارزیابی سلامت کارگران احداث خواهد شد و مراکز کار تلاش به میزان استقبال خودشان می توانند از این خانه های رصد  استفاده کنند.

معاون امور اجتماعی وزیر کار گفت:  سند ورزشی وزارت کار و سازمان های تابعه در سال گذشته تدوین شد که این اسناد میثاق ما برای برنامه های فرهنگی ورزشی اجتماعی است.

وی خاطر نشان کرد: ما به جهت فرهنگی باید برای توانمند سازی نیروی کار  و احیای منزلت نیروی کار بکوشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز