خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنفی کارگران خباز سنندج:

نصف سال گذشت اما مزد خبازان افزایش نیافت

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۵۱۳

یک فعال صنفی کارگران خباز کردستان می‌گوید: با وجود آغاز شدن نیمه دوم سال، هنوز تکلیف افزایش مزد خبازان مشخص نشده است.

«یدالـله صمدی»، دبیر انجمن صنفی کارگران خباز سنندج در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: در سال جاری، در زمینه افزایش مزد خبازان هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی افزود: علیرغم آغاز نیمه دوم سال و بازگشایی مدارس هنوز تکلیف افزایش دستمزد این قشر از کارگران مشخص نشده است.

دبیر انجمن صنفی خبازان سنندج از صدور نامه‌ای توسط فرماندار این شهر خطاب به سازمان صنعت، معدن و تجارت متعاقب رایزنی‌های انجمن صنفی خبازان خبر داد که به گفته این فعال صنفی هیچ نتیجه‌ای بر این نامه‌نگاری مترتب نبوده است.

صمدی در ادامه با بیان این که تا کنون همه نامه‌نگاری‌ها و رایزنی‌های انجمن صنفی کارگران خباز سنندج بی‌نتیجه مانده است، افزود: این مشکل فقط محدود به سنندج و کردستان نیست، بلکه در تمام کشور فریز مزدی خبازان اتفاق افتاده و هیچ کس هم پاسخگو نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که مسئولان در قبال این عقب‌افتادگی مزدی چه پاسخی دارند، گفت: مسئولان می گویند از آنجا که نرخ نان افزایش نداشته و هیات دولت قیمت جدیدی برای نان اعلام نکرده، مزد خبازان نیز افزایش نیافته است.

وی تاکید کرد: این استدلال کاملا غیر منطقی است، چرا که دستمزد و هزینه های زندگی ما هیچ ارتباطی به افزایش قیمت نان ندارد و ما به شدت مخالف افزایش قیمت این کالای اساسی هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز