خبرگزاری کار ایران

صبح امروز انجام شد؛

تجمع کارگران شهرداری لوشان مقابل ساختمان شهرداری

گروهی از کارگران شهرداری شهر لوشان، صبح امروز در اعتراض به چند ماه از معوقات مزدی خود دست از کار کشیده و در مقابل شهرداری شهر تجمع کرده‌ا‌ند.

یکی از منابع خبری ایلنا در شهرداری لوشان گفت: این کارگران در واحد اداری شهرداری لوشان و سازمان‌های واسطه به آن به‌صورت پیمانی و قراردادی مشغول کارند. آنها صبح امروز (29 شهریور ماه) در اعتراض به معوقات مزدی خود به نشانه اعتراض مقابل ساختمان شهرداری تجمع کرده‌اند.

براساس این گزارش؛ حدود 75 نفر از کارگران شهر لوشان که در طی دست‌کم سه ماه گذشته دستمزد و حق بیمه آنان پرداخت نشده است؛ می‌گویند با تغییر شهردار که از دی ماه سال گذشته انجام شده؛ بازهم ما با مشکلات معیشتی ناشی از عدم دریافت مزد مواجهیم.

همچنین به نقل از این کارگران گفته می‌شود بی‌توجهی مسئولان شهرداری و شورای شهر لوشان به پرداخت مطالبات آنها باعث شده تعدادی از همکاران باسابقه آنها به دلیل پرداخت نشدن سهم بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور از شش ماه پیش معطل صدور احکام بازنشستگی خود باشند.

طبق اظهارات آنان تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران در مجموعه شهرداری‌های شهر لوشان درحالی ادامه دارد که براساس شنیده‌ها، یکی از طلبکاران مالی شهرداری لوشان بابت طلب 100 میلیون تومانی خود با حکم قضایی حساب‌های مالی شهرداری را مسدود کرده است.

کد خبر : ۴۱۲۱۵۳